خانه / پروژه های مخابراتی / وب سرور با AVR و آی سی شبکه W5100

وب سرور با AVR و آی سی شبکه W5100

در پروژه وب سرور با AVR از ماژول Arduino Ethernet shield که راه انداز آی سی شبکه W5100 می باشد به همراه میکروکنترلر ATMEGA8A استفاده شده است .

هدف در این پروژه، راه اندازی یک وب سرور با AVR است. ماژول Arduino استفاده شده در این محصول حاوی چیپ شبکه W5100 با سرعت ۱۰۰ مگابیت برثانیه به منظور پیاده سازی پروتکل شبکه می باشد و از این رو می توان یک صفحه وب را از داخل میکروکنترلر AVR اجرا کرده و یا حتی دستوراتی را از این طریق به میکروکنترلر صادر نمود. البته در این پروژه تبادل اطلاعات تحت پروتکل UDP نیز لحاظ شده است به اینصورت که از این طریق یک سری داده هایی را به میکروکنترلر می توان منتقل کرد، مثلاً اطلاعاتی از طریق کامپیوتر به پورت سریال میکروکنترلر ارسال شود یا بلعکس که به این فرآیند در اصطلاح Serial to NET گفته می شود، بدین منظور ما از یک نرم افزار اختصاصی تحت کامپیوتر به منظور ارسال اطلاعات از طریق پروتکل شبکه به مدار وب سرور با AVR بهره گرفته ایم. ما در مدار وب سرور با AVR پروتکل RS232 را نیز در نظر گرفته ایم تا صحت داده های ارسالی را توسط یک کامپیوتر دیگر مانیتور نماییم .

آپشن هایی مانند Gateway، Subnet، MAC Address و Source IP Address برای این دستگاه قابل تنظیم هستند و میتوان آنها را به دلخواه تغییر داد .

برنامه نویسی پروژه وب سرور با AVR، به زبان C تحت کاپایلر WinAVR صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد.

در صورت درخواست میتوان هر تغییرات دلخواهی را بر روی پروژه وب سرور با AVR، تحت طراحی جداگانه ای، اعمال نمود، یا حتی این دستگاه را بدون ماژول Arduino Ethernet shield (که تقریبا یک ماژول کمیابی هست) طراحی و مستقیماً آی سی شبکه W5100 را توسط میکروکنترلر AVR درایو نمود .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده بدون ماژول = ۸،۵۰۰،۰۰۰ ریال
سورس پروژه = ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۱۰۰ میلی متر
عرض = ۸۰ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 2.33 ( 4 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۱۰ نظر

  1. سید احمد وفا

    سلام درمورد پروژه وب سرور با AVR اطلاعات میخواستم اگر امکان دارد شماره تماس بدهید و یا با شماره من تماس بگیرید تلفنی صحبت کنیم ****0912195

  2. سلام.خسته نباشین.یه سوالی در موردپروژهوب سرور w5100داشتم.آیا میشه با این icشبکه بدین صورت استفاده کرد؟:
    با یهapp نصب شده در یه گوشی اندرویدی بتوانیم یه دونه led متصل به میکرو متصل به اینترنت از طریقw5100 رو روشن و خاموش کنیم؟

    • برای این منظور این آی سی شبکه گزینه مناسبی نیست. برای این کار ماژول HLK-RM04 را توصیه می کنیم. این ماژول می تواند به بصورت WiFi به دیوایس اندرویدی متصل شده و فرامین را از این طریق دریافت نماید. در صورت تمایل می توانید سفارش ساخت این پروژه را به ما بدهید.

      • با سلام مهندس احتمالا نتونستم منظورم رو درست بیان کنم. هدف من کنترل مثلا یک عددled در یک شهر دیگه است. البته منظور همان یک عدد led نیست شما فرض کنید 100عدد (اینترنت اشیاء) به عبارتی میخوام از طریق گوشی موبایل و از طریق اینترنت مثلا یک عدد led را در مکان دیگه ای بتونم کنترل کنم.
        از ip استاتیک نمیتونم استفاده کنم چون جا ندارن و نمیدن. آیا برای اینکار نیاز به سرور دارم یا میشه توسط میکرو و ماژولهای شبکه سرور مطمئن طراحی کرده و از پروتکل های دو طرفه مثل tcp استفاده کرد؟
        قضیه امنییت هم برام مهمه چون نمیخوام فرضاً توسط هک و دستکاری توی ترتیب روشن شدن ledها دستکاری انجام بشه.
        لطفا راهنمایی بفرمایید چون قبل از سفارش پروژه حداقل باید بدونم چه باید بکنم. چقدر باید هزینه کنم. آیا سفارش این پروژه برام میصرفه یا نه و ….

        • راهکاری که من می تونم برای پروژه شما پیشنهاد بدم اینه که از طریق یک سرور واسط این کار رو انجام بدین. یعنی اینکه دیوایس اندرویدی به سرور متصل بشه و دستگاهی که مثلا در یک شهر دیگر می باشد نیز به همین سرور کانکنت بشود و دائما در حال سینک اطلاعات باشد در صورتیکه دستوری از جانب دیوایس اندرویدی صادر شد بر روی پایگاه داده سرور ذخیره شده و در سیکل بعدی دستگاه آن را از روی سرور می خواند و به آن عمل می کند. حتی ارتباط به صورت کاملا دوطرفه (ولی با تاخیر حدودا یک دقیقه ای) می تواند باشد. لطفا اگر باز هم سوالی در این زمینه دارید از طریق پرتال مشتریان تیکت ارسال نمائید.

  3. سلام
    میشه دو تا بورد ساخت که یکی آژیر بزنه یکی کنترل کنه آژیر رو تحت شبکه!
    یعنی آی پی بگیرن یا مثلا با کابل لن بهم وصل شن؟

    • بله این کار با این آی سی شبکه قابل انجام است ولی تغییراتی باید صورت بپذیرد. عنایت داشته باشید که این آی سی شبکه بیشتر به منظور ارسال با سرعت بالا دیتا می باشد. در این پروژه ای که شما مدنظر دارید براحتی می توان از آی سی شبکه دیگری بنام ENC28J60 استفاده نمود چرا که هزینه طراحی و ساخت پایینی دارد.

  4. سلام
    آیا شما میتونید پروتکل udp رو با این آی سی شبکه پیاده سازی کنید؟ پروژه من ارسال اطلاعات خروجی یک سری سنسور فشار با پروتکل udp به یک نرم افزار تحت کامپیوتر هست.
    ممنون میشم در اسرع وقت اعلام نظر فرمائید

    • سلام، بله می توان بجای استفاده از پروتکل TCP/IP که در این پروژه استفاده شده از پروتکل UDP استفاده کرد. شما می بایست بعد از جمع آوری اطلاعات سنسورهاتون، نتیجه رو به صورت String توسط یک تابعی که ما تعریف می کنیم براحتی به هر IP و پورتی که از قبل کانفیگ کردین، ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *