خانه / پروژه های صنعتی / فاصله سنج رادیویی در کامیون ها

فاصله سنج رادیویی در کامیون ها

این پروژه به منظور تعیین محدوده خطر کامیون های سنگین معدنی طراحی شده است. به عبارتی دیگر طراحی پروژه به نحوی صورت گرفته است که اگر فاصله بین کامیون معدنی و مانع کمتر شود، فاصله سنج رادیویی با یک آلارم اپراتور خود را مطلع می سازد .

به دلیل اینکه اپراتور کامیون های معدنی قادر به دیدن هر جسم یا مانعی با ارتفاع زیر ۱۸۰ سانتی متر نمی باشند بر آن شدیم تا پروژه ای در این زمینه طراحی کنیم. پروژه فاصله سنج رادیویی از دو مدار تشکیل شده است که یکی از مدارت در داخل کابین کامیون و مدار دوم در کامیون یا مانع دیگر نصب می گردد. این دو مدار اگر به همدیگر نزدیک شوند و فاصله بین آنها از حدود ۳۰ متر کمتر شود، بلافاصله هر دو مدار یک آلارم قوی تولید می کنند و اپراتورهای خود را از وجود فاصله کم بین خود باخبر می سازند. اگر مانعی وارد حریم کامیون گردد، فاصله سنج رادیویی طراحی شده باید فاصله را تشخیص داده و راننده را سریعاً باخبر نماید .

در پروژه فاصله سنج رادیویی از میکروکنترلر ATMEGA8A به همراه ماژول وایرلس NRF24L01 جهت سنجش فاصله استفاده شده است. طراحی مدار به نحوی صورت گرفته است که در محیط های صنعتی کاربری داشته باشد .

لازم به توضیح است که پروژه فاصله سنج رادیویی به صورت واقعی تست شده و کارکرد آن در محیط های معدنی کاملا مورد تائید می باشد. دلیل استفاده از امواج رادیویی فرکانس بالا در این پروژه به منظور اندازه گیری فاصله این بود که چون امکان داشت موانع در هر کدام از طرفین کامیون وجود داشته باشند، ممکن نبود که از روش های متداول دیگر برای اندازه گیری فاصله بین موانع استفاده کرد و همچنین روش های دیگر مانند استفاده از امواج آلتراسونیک به دلیل ماهیت محیط کاری معدن به هیچ عنوان توجیهی برای استفاده نداشتند .

برنامه نویسی پروژه فاصله سنج رادیویی به زبان C تحت کامپایلر قدرتمند Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

عنایت داشته باشید که در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در پروژه فاصله سنج رادیویی اعمال نماییم یا حتی این پروژه را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
هر مدار مونتاژ شده: ۸،۵۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل پروژه: ۱۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال
طول: ۷۰ میلی متر
عرض: ۱۰۰ میلی متر
362

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 4.27 ( 3 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

مینی اسیلوسکوپ دیجیتالی وایرلس با ماژول NRF24L01

مینی اسیلوسکوپ دیجیتالی وایرلس

در این پروژه از ماژول پیشرفته وایرلس به نام +NRF24L01 به منظور ارسال دیتا به …

۶ نظر

  1. درود
    میشه همین عملکرد رو برعکس کرد؟
    یعنی ۲ جسم مشخص با فاصله ی بیش از یک کیلومتر آلارم ارسال کنند.
    یا یک طرف فقط کیت تشخیص باشد و طرف دیگر کیت اصلی و آلارم دهنده..

    • بله قابل انجام است. فقط مسئله ای که وجود داره اینه که اندازه گیری فاصله کاملاً حدودی می باشد و نمی توان به آن، اکتفای کامل کرد

  2. سلام، سوالی داشتم از خدمتتون – میشه این پروژه رو به نحوی تغییر داد که در فاصله زیر ۵ متر فعال بشه – و حالا فعال شد من یه رشته کوچکی اطلاعات هم ارسال کنم؟

  3. سلام، من درست طرز کار این پروژه رو متوجه نشدم، چیزی که من دنبالش هست تشخیص فاصله بین چند جسم با روشی غیر gps هستش، با این پروژه امکانش هست؟!

    • در این پروژه اندازه گیری بصورت دقیق نمی باشد و هدف صرفاً تشخیص یک فاصله ۳۰ متری می باشد. یعنی اینکه شما نمی توانید تشخیص دهید که برد فرستنده از برد گیرنده دقیقا چند متر فاصله دارد و با رسیدن فاصله به زیر ۳۰ متر، آلارم دستگاه فعال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *