خانه / پروژه های بروز شده / کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522

کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522

ماژول های RFID به منظور خواندن و نوشتن کارت های مغناطیسی مورد استفاده قرار میگیرند. کارت های مغناطیسی امروزه در زندگی روزمره ما به وفور در دستگاه های مختلفی استفاده می گردند. دستگاه های حضور و غیاب، کارخانجات، انبارداری، مترو و در بسیاری از مواردی که نیاز می باشد هر فرد یک کارت شناسایی الکترونیکی داشته باشد از این ماژول ها استفاده می گردد. کارت ها (تگ ها) تشکیل شده اند از یک چیپ کوچک به همراه یک سیم پیچ که معمولاً درون یک محفظه پلاستیکی قرار میگیرند. این پلاستیک می تواند بصورت کارت، جا کلیدی، اسباب بازی، سکه ای یا هر شکل دیگری باشد. با نزدیکتر کردن تگ به ماژول های RFID امواج مغناطیسی ماژول سیم پیچ تگ را قطع کرده و از این طریق کد مربوط به تگ خوانده می شود. هر بار که یک تگ خوانده شود، عبارت مربوط به تگ از طریق پروتکل مربوط ارسال می گردد.
کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522ماژول های معمولی فقط قادر به خواندن اطلاعات تگ بوده و محدوده کاری آنها ۱۲۵ کیلوهرتز می باشد. ولی ماژول ماژول MFRC522 در محدوده فرکانسی ۱۳٫۵۶Mhz کار کرده و علاوه بر خواندن اطلاعات می تواند اطلاعات جدیدی را بر روی کارت ذخیره نماید. تگ های مورد استفاده به همراه ماژول MFRC522، با نام مایفر در بازار به فروش می رسند و با کارت هایی که فقط قابلیت خواندن را دارند فرق داشته و شما را قادر می سازد هر اطلاعاتی را در حافظه کارت مورد نظر ذخیره نمایید .

ویژگی های برجسته ماژول MFRC522 بصورت زیر می باشند:
۱- تراشه با حساسیت بسیار بالا ساخت شرکت فیلیپس
۲- ارتباط با میکروکنترلر از طریق پروتکل SPI
۳- ولتاژ مصرفی ۳٫۳ ولت
۴- جریان مصرفی بسیار پایین ۱۳ الی ۲۶ میلی آمپر
۵- فرکانس کاری ۱۳٫۵۶Mhz
۶- سرعت انتقال اطلاعات ۱۰Mbit/s
۷- پشتیبانی از کارت های mifare1 S50 – mifare1 S70 – mifare UltraLight – mifare Pro – mifare Desfire
۸- فاصله تگ تا ماژول جهت تبادل اطلاعات ۱ الی ۶ سانتی متر
۹- ابعاد بسیار کوچک ۴ در ۶ سانتی متر

و اما کاربردهای این ماژول می تواند در موارد زیر باشد:
۱- کنترل و دستیابی
۲- سامانه های هوشمند ردیابی
۳- شناسایی طلا و جواهرات
۴- پیگیری تجهیزات و موجودات زنده
۵- سیستم های پرداخت RFID
۶- دستگاه های حضور و غیاب

کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522کاری که ما انجام داده ایم این است که برای ماژول MFRC522 کتابخانه راه انداز بسیار کاملی را آماده نموده ایم که شما می توانید توسط آن بدون هیچ گونه دغدغه ای ماژول را تنها در عرض ۲ دقیقه راه اندازی نمایید !
پروتکل ارتباطی پیاده شده در کتابخانه ماژول MFRC522، رابط TWI می باشد و شما قادر هستید هر پایه ای از میکروکنترلر که قابلیت I/O دارد را به این ماژول متصل کنید و لزومی به استفاده از پایه های پروتکل SPI سخت افزاری در این کتابخانه نمی باشد و بدین جهت انعطاف پذیری بسیار بالایی را به طراحی شما خواهد بخشید .

کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522، قادر است عملیات زیر را توسط توابع خود انجام دهد:
۱- روشن و خاموش نمودن آنتن
۲- درخواست اتصال به کارت با پالایش uid
۳- ویژگی Anticoll به منظور انتخاب کردن کارت مورد نظر
۴- انتخاب کارت بر اساس uid
۵- قابلیت تصدیق هر دو رمز KEYA و KEYB
۶- قابلیت تغییر هر دو رمز KEYA و KEYB
۷- دسترسی بدون محدودیت به کارت های نوع ۱K و ۴K
۸- قابلیت خواندن نوع کارت RFID
۹- خواندن و نوشتن بدون محدودیت در سکتورها
۱۰- فعال یا غیرفعال سازی مد مدیریت توان برای کاهش میزان مصرف جریان
۱۱- توانایی Set Bit Mask و Clear Bit Mask
۱۲- قابلیت تعریف پایه های دلخواه میکروکنترلر به منظور اتصال به ماژول MFRC522
۱۳- مجهز به یک عدد Buzzer به منظور اعلام نتیجه عملیات مورد نظر

کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522 به زبان C و تحت دو کامپایلر Atmel Studio و Codvision AVR بصورت مستقل آماده شده است و بر حسب انتخاب قابل تحویل می باشد .
شما همچنین می توانید از طریق بخش سفارش پروژه، جزییات پروژه خود را به ما اعلام کنید تا ما خودمان اقدام به طراحی مداری منطبق بر پروژه شما نموده و از ماژول MFRC522 در آن استفاده نماییم .

بروز رسانی های این پروژه

نسخه ۱٫۵ :
در تاریخ ۱۳۹۴/۲/۲۸ اقدام به بروز رسانی کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522 نمودیم که نهایتاً علاوه بر رفع برخی ایرادات، چون برخی از کاربران به دلیل عدم آشنایی با نحوه معماری داخلی تگ های RFID گاهاً دچار مشکلاتی می شدند بدین منظور یک لایه اینترفیس به فایل کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522، اضافه گردید تا نحوه استفاده از این کتابخانه بسیار راحت تر گردد.

به طور کلی تغییرات زیر در این بروز رسانی اعمال گردیده است:
۱- اضافه نمودن یک لایه اینترفیس کاربری به منظور استفاده هر چه راحت تر این کتابخانه در پروژه ها
۲- تغییر نحوه تعریف پایه های ماژول با شیوه ای جدید و بدون محدودیت استفاده در برخی میکروکنترلرها
۳- مدیریت Buzzer توسط یک تابع مستقل
۴- امکان نوشتن و خواندن در کارت بسیار ساده تر نسبت به نسخه قبلی
۵- اضافه شدن قابلیت مانیتورنگ عملیات با استفاده پروتکل سریال
۶- هماهنگی بیشتر کتابخانه به جهت آماده سازی برنامه های تحت کامپیوتر برای ارتباط با این ماژول
۷- رفع برخی ایرادات گزارش شده توسط کاربران

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
کتابخانه راه انداز + فایل راهنما + شماتیک مدار + مشاوره تلفنی = ۴،۸۰۰،۰۰۰ ریال
این محصول صرفاً کتابخانه راه انداز بهمراه سورس یک نمونه پروژه آماده می باشد

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 4.73 ( 2 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

دستگاه کارتخوان RFID با قابلیت اتصال به شبکه WiFi

کارتخوان RFID با پروتکل WiFi

در این پروژه هدف اصلی طراحی دستگاهی به منظور اجرای اتوماسیون داخلی با کارتخوان RFID …

۳۷ نظر

  1. سلام کد با بسکام ندارین؟

  2. سلام
    من همزمان از RFID RC522وPIR حرکتی استفاده میکنم با UNOمشکل من اینه که کد نویسی هر کدوم به تنهایی جواب میده ولی وقتی با هم مینویسم PIR جواب نمیده ممنون

    • سلام، اگر منظور شما اینه که از آردوئینو استفاده کردید باید عرض کنم ما با بردهای آماده کار نمی کنیم. سورس ما هم بر مبنای آردوئینو نیست.

  3. سلام دکتر. برای کلاس آرم نوجوانان به کتابخانه rc522 نیاز دارم . از آنجا که سایت شما را دنبال میکنم از شما درخواست دارم که کد ها و کتابخانه avr را برایم بفرستید و بنده خودم آن را به arm تغییر می دهم . البته اگه هزینه ای هم باید بپردازم بفرمایید.

  4. یوسف علمی

    سلام سورس این برنامه رو به زبان سی شارپ هم دارید
    با تشکر

  5. با سلام کتابخانه ارتباط با کارتهای desfire هم در این پروژه راه اندازی شده است؟

  6. عالی بود

  7. ایا این کتابخانه بر روی اردوینو قابل استفاده است؟؟؟

  8. سلام
    من یک ماژول rfid دارم که قبلا سالم بود ولی الان وقتی کارت را اسکن می کنه یک کد دیگه بر می گردونه و آخر کد کاراکتر “ک” یا معادل کیبور انگلیسیش که ; هست را بر می گردونه.

    • این مورد رو تا الان نداشتیم! احتمالا کدی که براش نوشتید بخشی رو تغییر دادین که تاثیر میذاره بر عملکرد بخش RFID. به هر حال نیاز به بررسی برنامه وجود داره و اگر هم ماژول نو دارید یبار هم با اون چک کنید.

  9. محمد رضا

    با سلام
    اگر در طی مراحل نوشتن روی کارت مثل عمل کاهش یا افزایش اعتبار خطایی رخ بدهد آیا سکتور دیتا قابلیت تصحیح و اعلم خطا و همچنین حفظ مقدار قبل از خطا رو دارد؟

    • بستگی دارد به اینکه دقیقا چه عملی بر روی بلاک مورد نظر انجام گرفته باشد. اگر دیتایی روی بلاکی از از یک سکتور ذخیره کنید که طبیعتاً بازنشانی می شود و دسترسی به داده قبلی را نخواهید داشت. اگر هم به اشتباه داده ای را بر روی Trailer یک سکتور بنویسید به احتمال خیلی زیاد کل سکتور را از دست خواهید داد و باید به سکتور دیگر مراجعه کنید.

  10. سلام و خسته نباشید جناب آقای علی زاده میتونید در خصوص اینکه آیا کتابخونه شما چه برای کدویژن چه برای اتمل استادیو دارای توضیح هست ؟ یعنی بعد از خرید ما میتونیم تغییرات مورد نظر رو به دلخواه بدون گمراهی از توابع اجرا کنیم ؟

    مثال همراهش داره که البته توضیح هم داده باشید ؟
    البته من مدت زیادیه اتمل استادیو کار میکنم و آماتور نیستم

    • تا آنجایی که توانستیم سعی کردیم که داخل کدها کامنت بزاریم. اما به همراه این پروژه یک نمونه پروژه آماده مبتنی بر کتابخانه خودمان نیز تحویل می دهیم که در عرض ۵ دقیقه! شما می توانید از محصول اول جواب بگیرید سپس اقدام به اعمال تغییرات مورد نظر خود نمایید. فرقی نمی کند شما کدام کتابخانه (کدویژن یا اتمل استدیو) را تحویل بگیرید به هر حال نمونه پروژه خدمتتان تقدیم می شود.

      • ممنون از پاسخ شما جناب مهندس کتابخانه اتمل استدیو و کدویژن باهم ارائه میشه که درسته؟ یا یک کتابخانه هست که در هر دو محیط قابل استفاده هست؟ و در مثالی که به همراه پروژه توضیح داده شده از ویژگی نوشتن و خواندن و تغییر پسورد کارت استفاده شده یا صرفا جهت خواندن uid تگ و مسائل عمومی کارت های rfid هست ؟

        • اولاً دو کتابخانه تفاوت خیلی کمی با یکدیگر دارند و فقط بخش هایی که مربوط به خود کامپایلر می باشد تا حدودی متفاوت هستند. دوماً شما فقط می توانید محصول را تحت یک کامپایلر تحویل بگیرید.
          کتابخانه ما بسیار کامل می باشد و کلیه ویژگی های کارت های RFID مایفر را پشتیبانی می کند. شما اول باید پسورد سکتوری که می خواید اطلاعاتش رو بخونید رو مشخص کنید بعد توسط تابعی با دادن پسورد، اطلاعات بلاک مورد نظر خود را بخوانید یا در آن بنویسید. لطفا توضیحات مندرج در این صفحه را به دقت بخوانید. تک تک مواردی که عنوان کرده ایم، در این کتابخانه گنجانده شده است.

          • ممنون از اینکه نظرات را بی پاسخ نمیذارید
            مهندس جان هزینه کتابخانه که قطعا خیلی از نظر ارزشی بیشتر از این حرف هاست ولی مبلغ فوق چرا نمیتونه برای هر دو کامپایلر در نظر گرفته بشه ؟ الان این مورد بسیار مهم هست واسه بنده چون من فکر میکردم هردو رو میتونم دریافت کنم … آیا ممکنه هردو تحویل داده بشه ؟ حتی اگر با اندکی هزینه اضافه چطور ؟

          • اشکالی ندارد، شما لطفا از طریق سامانه ثبت سفارش پروژه درخواست خودتون رو مطرح کنید تا بررسی کنیم.

  11. سلام
    من هر کاری میکنم نمیتونم روی کارت بنویسم
    همش خطا میده.
    اما. میتونم بخونم و سایر کارها به درستی انجام میشه
    آیا با این کتابخونه مشکل حل میشه؟
    مشکل به نظر شما از کجاست؟؟

  12. اصغر عینی

    با سلام و وقت بخیر
    شرکت ما یک شرکت تولیدی با ساختار تولید بچی (مجموعه قطعات یکسان داخل یک پالت) می باشد . که این قطعات طی فرآیندی (پروسه تولید) و از طریق دستگههای CNC ، ماشینکاری و در نهایت تبدیل به قطعات ساخته شده می گردند .
    با توجه به اهمیت موجودی در جریان خط تولید قطعات(حدو ۹۰ دستگاه) ، چگونه می توان از این تکنولوژی در خصوص ثبت عملکرد هر یک از دستگاهها اقدام نمود.
    با تشکر و احترم

    • در پروژه ای که شما توضیح دادین می توان از تگ های RFID تحت یک سری تدابیری استفاده کرد. لطفا توضیحات بیشتری را از طریق سامانه ثبت سفارش پروژه ارسال کنید تا همه ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

      • اصغر عینی

        با سلام
        ضمن تشکر ، در حقیقت شرکت دنبال راهکاری برای مدیریت (ردیابی و موجودی) قطعات تولیدی در کلیه فرآیند تولید می باشد .
        به عنوان نمونه از انبار قطعات خام ، تعداد ۱۰۰ عدد دنده خام با شماره فنی مشخص داخل پالت فلزی تحت عنوان بچ تولیدی قرار گرفته و در سالن تولید شارژ (ارسال)می گردد.
        این قطعات داخل بچ طی پروسه تولید مثلا حدود ۱۵ مرحله (Operation) تبدیل به دنده یک و قطعه ساخته شده می گردد. هر یک / چند مرحله این قطعه خام در دستگاههای CNC ماشینکاری و به مراحل بعد انتقال داده می شوند.
        ۱ – هدف ردیابی بچ در کلیه مراحل تولید.
        ۲ – مشخص شدن موجودی در جریان (فرآیند تولید) قطعات.

        این شرکت دارای واحد مهندسی نرم افزار بوده که کلیه سیستمهای اداری ، گردش مواد و انبارها ، مونتاژ و … را خود طراحی و راه اندازی نموده است.
        با پیشرفت تکنولوژی موضوع مطرح شده بدون در نظر گرفتن زیر ساخت سخت افزاری مناسب و تنها از طریق سیتمهای نرم افزاری تقریبا کار غیر ممکنی می باشد.
        اینجانب ضمن قدردانی و خوشحالی از آشنائی با جنابعالی درخواست مذاکره و جلسه دارم.

        با احترام – اصغر عینی

        • قطعاً شما نیاز به طراحی و ساخت یک نوع مکانیسیم سخت افزاری/نرم افزاری جهت ردیابی دقیق خط تولید خود هستید. جهت هماهنگی های بیشتر می توانید از طریق بخش ارتباط با ما با بنده و سایر همکاران در ارتباط باشید و ضمن انتقال جزئیات بیشتر، بتوانیم راهکاری مناسب را خدمتتان ارائه نمائیم.

  13. رضا نظری

    سلام جناب مهندس
    بنده فارغ التحصییل نرم افزار هستم و برنامه نویس در دوران دانشجویی تا حد خیلی کمی با بحث برنامه نویسی میکروکنترلر و موارد مشابه آشنا شدم
    الان سوالی که دارم این هست که اگر بخوام از یه ماژول کارت خوان rfidبرای یه سیستم استخر که با سی شارپ کد زنی میشه استفاده کنم چه ملزوماتی نیازهست؟ میخوام درگیر کد زنی های اولیه نشم

    تشکر

    • اگر منظور شما از کدنویسی اولیه برنامه بخش سخت افزار است، می بایست سفارش ساخت یک دستگاه کارتخوان RFID را به ما بدهید که با پروتکلی مانند USB با نرم افزار #C شما ارتباط برقرار نموده و کلیه عملیات لازم بر روی کارت های RFID را با گرفتن دستور از نرم افزارتان انجام دهد.
      این سخت افزار قابل پیاده سازی می باشد. جهت سفارش ساخت از طریق سامانه ثبت سفارش پروژه موضوع را مطرح کنید تا برآورد ها خدمتتان ارسال گردد.

  14. با سلام
    آیا این پروژه کامل است یعنی اگر من سخت افزار را اماده کنم میتوانم با خرید و ئانلود این برنامه اطلاعات کارت را روی پورت سریال ببینم ؟
    سوال دوم اینکه آیا در این پروژه قابلیت رایت هم وجود دارد و میتوان بر روی کارت داده هایی را ذخیره کرد؟

    • بله این پروژه کامل می باشد و شما می توانید با این کتابخانه فقط در عرض ۵ دقیقه در پروژه خود آن را استفاده نمایید. این کتابخانه راه انداز قابلیت خواندن و نوشتن از کارت RFID را بطور کامل پشتیبانی می کند.

      • رضا نظری

        ممنون جناب عیزاده از پاسختون سفارش ساخت رو ثبت کردم
        دقیقا یک دستگاه RFID که از طریق csharp یا vb.net امکان تعامل داشته باشیم مورد نیاز هست یعنی با کد نویسی های سطح بالا اقدام به تعریف کارت جدید وجود داشته باشد که مثلا در صورت خواندن یک کارت و تطبیق شناسه از طریق کد نویسی های سطح بالا در دیتا بیس یک سری تصمیم گیری هایی در مورد فرد صاحب کارت انجام شود.
        تشکر

        • خوشبختانه پروژه مورد درخواست شما را قبلاً با بالاترین کیفیت ممکن طراحی نموده ایم و در حال حاضر آماده می باشد. توضیحات کامل در پاسخی که برای درخواست سفارش پروژه شما ارسال گردید، داده شده است. لطفا ایمیل خود را بررسی نمائید.

  15. سینا روحی

    با سلام، آیا میتوان از این محصول به منظور استفاده در پروژه هایی همچون پرداخت های مالی استفاده کرد؟ یعنی در حد انجام تراکنش های مالی قابل اطمینان می باشد؟ با تشکر

    • امنیت در پروژه های حساسی که پرداخت مالی جزئی از آنهاست، تابع مولفه های زیادی می باشد. اما فقط در بخش کارتخوان RFID اگر از این ماژول (یعنی RC522) استفاده نمائید به شرط رعایت برخی نکات، بله قابل اطمینان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *