خانه / پروژه های بروز شده / ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01

ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01

در پروژه ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01، از میکروکنترلر ATMEGA8A به همراه ماژول های وایرلس NRF24L01+ و NRF24L01P استفاده شده است .

هدف در این پروژه ارسال و دریافت دیتا از طریق پورت سریال میکروکنترلر می باشد بطوری که برد ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01 سمت فرستنده از پورت COM کامپیوتر اطلاعاتی را دریافت و سپس توسط ماژول NRF24L01 به مدار گیرنده ارسال می کند و دستگاه گیرنده بعد از دریافت اطلاعات بلافاصله آن را از طریق پروتکل RS232 تحویل کامپیوتر دوم می دهد .

در پروژه ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01، حجم اطلاعات ارسالی بالا می باشد به همین دلیل از حداکثر سرعت تبادل داده یعنی ۲ مگابیت بر ثانیه استفاده شده است. طراحی این مدار به نحوی انجام گرفته است که مدار فرستنده و گیرنده نباید هم به لحاظ ظاهری هم به لحاظ برنامه ای هیچ تفاوتی باهم داشته باشند به اینصورت که فقط توسط جامپرهای تعبیه شده روی بردهای ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01، بتوان فرستنده یا گیرنده بودن برد را تعیین نمود. یعنی هر دو میکروکنترلر روی بردها دقیقا دارای برنامه یکسانی می باشند و فقط تنظیمات سخت افزاری اولیه که توسط جامپرها صورت میگیرد مشخص می کند که برد دارای چه حالت کاری است .

از چهار جامپر استفاده شده در این پروژه یکی برای انتخاب حالت فرستنده یا گیرنده بودن و ۳ جامپر دیگر به منظور تعیین مک آدرس می باشد یعنی شما با ۳ جامپر می توانید ۸ مک آدرس بسازید . پروژه ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01، در ۸ کانال ارتباطی مستقل شبکه بندی شده است که هر کانال یک مک آدرس ۵ بایتی منحصر به خود را دارد و وقتی این ۸ کانال با هم کار می کنند هیچ تداخل اطلاعاتی صورت نمی گیرد چرا که هر یک از کانال ها مک آدرس و کانال فرکانسی منحصر به فرد خود را دارند. در فرآیند آماده سازی این پروژه از کتابخانه راه انداز ماژول NRF24L01 استفاده شده است که این راه انداز نیز یکی دیگر از محصولات ما می باشد و شما می توانید در صورت لزوم، فقط کتابخانه راه انداز را تهیه نمائید .

بر روی سخت افزار پروژه ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01، امکان پروگرام کردن روی برد و تبادل اطلاعات با پروتکل TTL هم دیده شده است .

برنامه نویسی این پروژه به زبان C تحت کاپایلرهای Atmel Studio و CodeVision AVR آماده شده است. در برنامه نویسی پروژه ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01، سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشند .

در صورت درخواست میتوان هر نوع تغییرات و شخصی سازی های دلخواهی را بر روی پروژه ارسال و دریافت اطلاعات با NRF24L01 اعمال نمود .

بروز رسانی های این پروژه

نسخه ۱.۵ :
در تاریخ ۱۳۹۴/۹/۲۲ این پروژه به نسخه ۱.۵ ارتقاع داده شد. در این نسخه از ورژن جدید کتابخانه راه انداز ماژول NRF24L01 (نسخه ۳.۰) استفاده نمودیم. تصاویر مدار طراحی شده بصورت زیر می باشد:

همچنین برخی تغییرات دیگر بر روی سخت افزار اعمال شده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
۱- تعریف دو حالت کاری با استفاده از جامپر تعبیه شده روی مدار بصورت ارسال و دریافت اطلاعات RS232 و حالت تستینگ
۲- جداسازی تغذیه ماژول NRF24L01 از تغذیه میکروکنترلر به منظور عملکرد بدون نویز
۳- کاهش سایز PCB مدار
۴- اضافه شدن کلید قطع و وصل تغذیه اصلی مدار
۵- بهینه سازی برنامه اصلی

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
هر جفت برد مونتاژ شده = ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال
سورس پروژه = ۹،۰۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۸۰ میلی متر
عرض = ۶۵ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 2.42 ( 10 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

دماسنج بی سیم با کنترل و مانیتورینگ توسط کامپیوتر

دماسنج بی سیم با کامپیوتر

در این پروژه توسط کامپیوتر دمای دو نقطه متمایز از هم، بصورت بی سیم اندازه …

۹۲ نظر

  1. مهدی جهانشیری

    سلام من یک پروژه دانشگاهی دارم ب عنوان ارسال و دریافت پیام بین دو میکرو کنترلر ب صورت بی‌سیم با استفاده از nrf می خوام بدونم ریز قطعات مورد نیاز من چیه؟ که بخرم سر هم کنم اگر یک عکس یا نمونه دارین ممنون میشم ببینم

  2. سلام
    کدوم برد آردوینو رو میشه با این ماژول nrf استفاده کرد که ارزون هم باشه و از همه قابلیت های ماژول بشه استفاده کرد

  3. سلام خسته نباشید
    ببخشید چه ماژولی مناسب ارسال داده های سنسور به مدار آردوینو است در پروژهای که نزدیک به بیست عدد سنسور داریم ؟

  4. با عرض سلام و تشکر از سایت خوبتون
    سوال من در مورد یه ماژول با قابلیت ارسال تصویر از ۱۰ کیونتری از یه UAV به ایستگاه زمینی است. ایا ماژولی با این مشخصات وجود دارد؟ ایا شما قادر به طراحی آن هستید؟

    • در این زمینه فعالیتی نداشتیم مگر اینکه بصورت پروژه تحقیقاتی مطرح بشه که در اینصورت تحت چارچوب مشخصی اگر به تفاهم برسیم می تونیم همکاری داشته باشیم

  5. ابوالفضل

    سلام خسته نباشین دکتر
    یه مدار طراحی کردم خروجیش سریاله و میخوام با nrf دیتا رو ارسال کنم اون طرفم سریال دریافت کنم

  6. با سلام
    ببخشید آقای مهندس آیا شما ماژول های مناسب جهت ارسال و دریافت تصویر با فرمت full HD با برد حدود ۳۰ کیلومتر می شناسید؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    سپاسگزارم؛

  7. سلام مهندس وقتتون بخیر
    برای ارسال اطلاعات از یک میکروکنترلر به ال سی دی کاراکتری با سیم نیاز به تقویت کننده هست (اطلاعات عدد و حروف هستند و فاصله میکرو تا ال سی دی ۱۰۰ متر هست)
    ممنون از راهنماییتون

    • برای ارسال با سیم اطلاعات در فاصله ۱۰۰ متری از پروتکل های مختلفی میتونید استفاده کنید که مقرون به صرفه ترین پروتکل RS485 می باشد.

  8. سلام
    میخاستم ببینم میشود همزمان از میکرو به همراه nrf24l01 متصل به آن, به صورت فرستنده و هم به صورت گیرنده استفاده کرد ؟؟
    مثلا اگر یکی از ورودی های میکرو ۱ شد آمد آن میکرو فرستنده شود و اگر ورودی ۰ بود , گیرنده باشد.
    خیلی ممنون میشوم جواب دهید

    • این مورد با برنامه ما قابل انجام نمی باشد ولی در توضیحاتی که در دیتاشیت آورده شده امکان پذیر است. تعریقی که ما در برنامه انجام دادیم به اینصورت هست که اگر ماژول فرستنده شد، تا Reset بعدی فرستنده باقی خواهد ماند.

  9. محمد علی پیرزاد

    سلام
    آقای علیزاده ، واقعا انسان شریفی هستید .
    تا حالا ندیدم کسی به تمام سوال بازدید کنندهاش جواب بده
    موفق و سربلند باشید.

  10. با سلام
    من یک پی ال سی کتراست دارم و میخواهم توسط شبکه can بین hmi و پی ال سی ام در فاصله ی ۲۰۰ متری ارتباط برقرار کنم.آیا کیت شما چنین قابلیتی دارد؟؟

  11. با سلام جناب مهندس

    بنده میخواهم از طریق پی ال سی اطلاعات ورودی یک سیستم را جمع آوری و از طریق ماژول بی سیم به مرکز کنترل جهت مانیتورینگ اسکادا انتقال دهم فاصله آن ۱۰۰متر میباشد آیا ماژول بی سیم شما این قابلیت را دارد یا خیر؟
    با سپاس

  12. سلام ماژول nrf24l01 اصل رو چطور تشخیص بدیم؟؟؟ از کجا بخریم؟؟؟
    ممنون از راهنماییتون

    • متاسفانه در حال حاضر ماژول های NRF24L01 کیفیت پایین، در بازار بسیار زیاد شده اند. یک زمانی فروشگاه جوان الکترونیک تحت عنوان برد نارنجی رنگی که ساخته خود شرکت Nordic بود عرضه می کرد که کیفیت فوق العاده ای داشتند.

  13. با تشکر از شما آقای مهندس عزیز
    من از این پروژه خیلی راضی هستم و اینکه با راهنمایی های شما به نتیجه عالی رسیدم
    با تشکر

  14. سلام .
    ایا در مورد تبدیل یک ارتباط RS-232 بین دستگاه PLC و کامپیوتر به حالت بیسیم امکان استفاده از این ماژول وجود داره ؟
    سوال دوم اینکه ایا همین نوع ارتباط رو با ماژول Sim 900 هم میشه برقرار کرد که محدودیت برد هم از بین بره ؟

  15. سلام مهندس
    من میخوام با یه ماژول master بصورت جاروب اطلاعات حدود ٢٠٠ slave که تو فاصله ٣٠٠ متری هستن جمع اوری کنم،nrf بهتره یا rfm12 ؟ پروژه آماده در این زمینه دارید؟

    • ماژول NRF مناسب تر است چون نسبت به ماژول RFM12 عملکردی بهینه تر، پهنای باندی بیشتر و نویزگیری از محیط کمتری دارد. ما در یک پروژه صنعتی از ماژولی به نام SIM20 استفاده کردیم که عملکردش عالی و بدون نقص بود. تنها محدودیت ماژول SIM20 این است که تبادل داده اش، Half-Duplex است.

  16. سلام
    امکان اتصال پرینتر به کامپیوتر از طریق این ماژول امکانپذیره؟منظورم ارتباط دو طرفه برقراره؟

    • منظورتون چه نوع پرینتری است؟ ارتباط دو طرفه همزمان، فقط برای ارسال request و پاسخ به آن می باشد و امکان ارسال دریافت دقیقا همزمان دیتای طولانی وجود ندارد.

  17. سلام اقای مهندس

    راستش من رشتم کامپیوتر هست و خیلی از الکترونیک سر در نمیارم . امکانش هست من یک جفت برد خریداری کنم همراه با توضیحات مفصل کاربرد المان های استفاده شده روی برد و شماتیک و ……

    • بله مشکلی نیست. در صورت خرید این پروژه توضیحات مختصر و مفیدی را خدمتتان ارسال می کنیم فقط موقع ثبت سفارش خود عنوان کنید که به همراه توضیحات ارائه گردد.

  18. با سلام
    مهندس میتونم از این برد برای ارتباط دو قطعه که با هم بصورت 232 ارتباط دارند استفاده کنم من برای اینکه
    PLC , HMI را بهم ارتباط بدهم تصمیم دارم ازش استفاده کنم ایا این قطعه مناسب است یا نه؟

    • بله می تواند مناسب باشد ولی در هر حالتی حتما باید در محیط صنعتی مورد نظر تست گرفته شود. متاسفانه در استفاده از ماژول های وایرلس NRF24L01 در برخی محیط های صنعتی ملاحظاتی وجود دارد که احتمال دارد برخی مشکلات حادث شود.

  19. با سلام
    در مورد این پروژه اگر بخواهیم سورس رو تهیه کنیم در مورد مدار وچگونگی اتصال به میکرو هم شما راهنمایی میکنید
    میدونید من چندین پروژه رو از سایتهای مختلف تهیه کردم که درست کار نمیکنند و بدون نتیجه مونده
    و اینکه اگر دو عدد برد تهیه کنم سورس را هم دراختیارم میگذارید تا تغییرات پروژه خودم رو در ان اعمال کنم ؟یا اینکه باید سورس را هم جدا خریداری کنم ؟
    با تشکر

    • کلیه محصولات ما مشمول پشتیبانی می شوند و در صورت وجود ابهام تا مرحله آخر راه اندازی در کنار شما خواهیم بود. راه های استفاده از خدمات پشتیبانی عبارتند از پرتال مشتریان، ارسال ایمیل و تماس تلفنی با دفتر پشتیبانی پروژه ها می باشد.
      شما اگر تجربه کار با ماژول های وایرلس را ندارید به صلاح می باشد که اقدام به خرید بردهای آماده این پروژه نمایید. درباره سوال آخری که مطرح نمودید باید عرض کنم که هزینه تحویل سورس این پروژه جداگانه می باشد و در صورت خرید فقط مدارات مونتاژ شده، سورس تحویل داده نمی شود. کلیه هزینه ها در زیر توضیحات پروژه آورده شده است.

  20. ممنون میشم جواب رو به ایمیلم بفرستید

  21. باسلام
    آیا دستگاه کوچک و قابل حملی وجود داره که بشه عکس یا pdfتکست تابرد حداقل 5کیلومتر انتقال داد
    گیرنده هم هرچی باشه تهیه میکنم
    اگه همچین دستگاهی وجود نداره آیا میتونید بسازید
    هزینش چقدره
    ممنون میشم کمک کنید

    • روش های مختلفی هست. یکی از شیوه های کم هزینه و مطمئن ارسال اطلاعات با پروتکل GPRS می باشد. بطوریکه شما می توانید اطلاعات را با دستگاه شماره یک به سرور منتقل کنید و سرور بعد از دریافت، اطلاعات را به دستگاه شماره دو منتقل نماید. در این شیوه بعد مسافت مطرح نمی باشد.

  22. با سلام و عرض ادب خدمت شما
    سوالی داشتم مبنی بر اینکه دنبال پروژه ای هستم برای ارسال تصاویر زنده تلویزیونی با برد بالا مثلا نزدیک پنج کیلومتر بوسیله امواج رادیویی برای استفاده در وسایل پرنده نظیر کوادروتر..
    بدون نیاز به اینترنت و وای فای…
    اگر شما چنین قطعه ای دارید یا میتوانید بسازید چقدر هزینه میگیرد..
    لطف میکردید راهنمایی میکردید ممنون میشدم

  23. سلام اقای مهندس، مدار کامل این پروژه (کدهای آی سی ،شماتیک،pcbونقشه بسته شده بابرنامه بسته شده) قابل فروش میباشد اگر امکان دارد مبلغ چقدر است. ممنون

    • بله به فروش می رسد. قیمت این پروژه به همراه سورس در قسمت ابتدای همین صفحه (زیر تصویر اصلی پروژه) درج گردیده است

      • با عرض سلام و خسته نباشید
        یک سوال داشتم
        در یک پروژه انتقال تصویر می‌خواستیم ار nRF24l01 استفاده کنیم، آیا امکانش است که تصویر با کیفیت ۴۶۰*۶۴۰ را ارسال کنم.؟
        عکس توسط esp32 camera گرفته شده.
        آیا راه دیگری بجز wifi و رادیو برای انتقال وجود دارد؟
        چون مسافت ۵۰۰ متر است نمیتوانم از wifi استفاده کنم برای همین از nRF24l01 می‌خواهیم استفاده کنیم و زمان انتقال هم برای ما مهم است.
        ممنون و تشکر فراوان

        • برای ارسال تصویر استفاده از این ماژول را توصیه نمی کنیم چون ما برای انتقال صوت با کیفیت متوسط استفاده کردیم و کیفیت مطلوبی بدست نیاوردیم. اما منحصراً در زمینه انتقال تصویر با این ماژول تجربه ای نداریم.

  24. با سلام.
    دکتر علیزاده ، این برد قابلیت نصب آنتن هم داره(من برد ۲۰۰ متر میخوام)؟ در محیط کارخانه که تقریبا نویز بالایی داره هم کارایی داره؟
    با تشکر

    • برای برد بیشتر از ۴۰ متر می بایست مدل LNA این ماژول را استفاده کنید که آنتن خارجی دارد. کارکرد این ماژول در محیط پر نویز به شرطی که برخی ملاحظات محیط های صنعتی در طراحی مدار لحاظ شود، منعی ندارد

  25. سلام آقای دکتر علیزاده. من یه پروژه میخوام که چند تا سنسور رو بخونه و هم تو lcd و هم تحت اندروید تو تبلت نشون بده.
    یعنی هم سنوسر ها رو بخونه و ارسال کنه و هم بتونیم از تبلت دستور بدیم.
    لطفا راهنمایی کنین که باید چیکار کنم ؟

  26. سلام
    برد این ماژول ها در فضایی باز چقدره؟

  27. سلام فقط pcb این برد رو هم میفروشید؟

  28. با سلام
    من مدتی است با ماژول nrf24l01 کار میکنم و الان در حال پیاده سازی شبکه ای با یک master و شش slave هستم،وقتی فقط یک slave روشن است دیتا به درستی ارسال می شود وخروجی به درستی دیده می شود ولی وقتی دو slave روشن میشود یا بیشتر،ارسال دیتا دچار مشکل میشود.کد من چک crc را دارد وقتی دو slave روشن باشد یا بیشتر پکت های ارسالی انگار خراب شده و دور ریخته میشود .من فکر میکنم دلیلش ارسال دیتا از سمت slave باشد مثل ack که باعث میشود slave دیگر دیتارا خراب دریافت کند.لطفا راهنمایی کنید.

    • در حالتی که نیاز به پیاده سازی شبکه مشترک با این ماژول است می بایستی تنظیمات خاصی را توسط رجیستری های اعمال نمایید.
      در صورت خرید این کتابخانه توضیحات بیشتر خدمتتان ارائه خواهیم نمود

  29. با سلام
    من با کارهای شما به تازگی آشنا شدم.من پروژه ای دارم که نیاز هست اطلاعات رسالی از سنسورهای لرزه سنج را که بصورت سیگنالهای آنالوگ (یعنی ولتاژ) است از طریق وایرلس به فاصله هایی در حدود ۱۰۰۰متر برای دیجیتایزر ارسال کنم. سیستم مورد نظر من بیستی قابلیت ارسال از تک تک سنسورها را داشته و بخش گیرنده بتواند از ۶ فرستنده بصورت مجزا داده ها را بدون هیچ تغییری دریافت نماید.
    آیا با استفاده از این ماژول و اعمال تغییرات در آن این کار برای شما در غالب یک پروژه امکان پذیر است؟

    • پروژه مدنظر شما قابل انجام می باشد. لطفا برای هماهنگی های بیشتر از طریق سامانه ثبت سفارش پروژه جزییات دقیق تری از پروژه مورد نظر را اعلام کنید.

      • سلام مهندس من دنبال یه پروژه ارسال صوت با کیفیت فوق العاده میگردم که قابلیت کدبندی زیادی هم داشته باشه.آیا میتونید در این مدار تغیراتی بدید که این کار رو برای من انجام بده و فقط من یه ورودی صدا بهش بدم؟
        قبلا چندتا پروژه با rfm12bp خریدم ولی متاسفانه کیفیت افتضاحی داره

        • کیفیت ارسال صورت با ماژول NRF24L01 تا حدودی بهتر از RFM12 هست ولی به هیچ عنوان عالی نیست، یه چیزی در حد متوسط هست. اما اگر شما کیفیت عالی می خواین لطفاً از طریق سامانه ثبت سفارش پروژه، اطلاعات دقیق پروژه تون رو (مثل حداکثر مسافت، نوع ورودی صدا، کارایی…) بیان کنید تا بعد از بررسی جزییات پروژه، بتونیم راهنمایی های لازم رو خدمتتون ارائه بدیم.

  30. با سلام من پروژهای دارم که میخواهم اطلاعات یک hmi را از طریق میکروکنترلر به pcتوسط rj45 انتقال داده وبخوانم.
    ایا میتونید به من کمک کنید

  31. عرفان نام آوری

    مهندس سلام بنده میخواستم با ماژول های مخابراتی nRF24l01+PA+LNA و میکروکنترولرAVR فرستنده و گیرنده صوتی یا همون هدفون وایرلس بسازم سوالم از شما اینه که اگر من بخوام توسط میکروکنترولر AVR اینکار رو بکنم حد اکثر کیفیت صوتی ای که میتونم از میکروکنترولر بگیرم چقدر هست آیا اصلا ارزش وقت گذاشتن رو داره؟

  32. اقا این ماژول مد معمولیش من و بقیه دوستانی که استفاده کردیم بیشتر از 15 متر برد نداره

    • برد این ماژول در نوع معمولی کم هست ولی نه دیگه در حد ۱۵ متر!. نهایت بردی که من ازش جواب گرفتم ۳۵ متر بدون کاور هست . این ماژول کانفیگ هایی رو داره که مستقیماً بر روی برد ماژول تاثیر میزاره .

  33. سید جواد

    با سلام وعرض ادب
    چندتا سوال درمورد فرستنده و گیرنده رادیویی دارم می خوام چندتا وسیله برقی رو از راه دور کنترل کنم مثل لامپ درب و غیره(220w) بابرد 100 تا 200 متر
    1)به حضرتعالی از نوع کد لرن(EV1527) خوبه ویا کد فیکس بر اساس آیسی PT
    2)اگر از نوع کد لرن(EV1527) استفاده کنم گیرنده خاص خودش رو می خواد یا برهر نوع گیرنده ای ست میشه،یک نوع گیرنده به نام RXB6 دارم
    با تشکر بازم اگه سوالی بود بپرسم ممنونم

    • با سلام

      برای کنترل تجهیزات معمولا بهتر است از ریموت کنترل ها استفاده بشه ولی کاربری این پروژه متفاوت هست . البته با این پروژه هم میشه تجهیزات رو کنترل کرد.
      لطفا سوالات خودتون رو در سامانه پشتیبانی پروژه ها بپرسید .

  34. سلام
    ایا از این مدار برای فاصله های بیشتر از 5KMتا15KMمیشه استفاده کرد؟ فقط برای ارسال حجم کمی از اطلاعات تا
    1G
    در صورت امکان جواب به ایمیل فرستاده شود ممنون

  35. سلام من این مدار را برای رباتم میخواهم استفاده کنم-
    ربات من ربات امداادگر هست و میخواهم دستور های حرکتی را از اپراتور به ربات بفرستم و تصویر و صدا و اطلاعات سنسور هارا از ربات به اپراتور بفرستم با این ماژول می توانم این کار را بکنم؟؟ماژولی نیست که با فرکانس 5mhzباشد؟؟/چون برای ربات امدادگر این فرکانس ضروری است

    • این ماژول امکان انجام عملیات کنترلی رو به بهترین نحو ممکن براتون فراهم میکنه. از این ماژول برای ارسال صدا و تصویر هم میتونید استفاده کنید .
      ولی کیفیت صدا و تصویر رو انتظار نداشته باشید در حد فوق فوق العاده باشه. کیفیت در حد مطلوب می باشد .

  36. با سلام
    من برای کنترل بازوی رباتم که باید از طریق usb به سیستم وصل بشه و من می خوام بصورت بیسیم کنترلش کنم می خوام از این بورد استفاده کنم.آیا امکانش هست که به جای پورت سریال از پورت usb بر روی این بورد استفاده کرد.

  37. سلام
    من میخام صدای آنالوگ و یه متنی که آنالوگ شده واین دو سیگنال با هم جمع شده رو با این ماژول کنم
    امکانش هست؟
    چیکار باید کنم؟
    ممنونم

    • ارسال اطلاعات آنالوگ با این ماژول امکان پذیر نیست مگر اینکه شما اطلاعات آنالوگ رو به دیجیتال تبدیل کرده بعد از ارسال، در قسمت گیرنده دوباره اطلاعات رو به حالت آنالوگ خودشون برگردونید .

  38. سلام
    من میخواستم با این ماژول ها توسط لب تاب ربات کنترل کنم.یک نرم افزار وجود داشته باشد که با لب تاب بتونم ربات رو کنترل کنم.آیا با این پروژه شما میتوانم چنین کاری بکنم؟؟؟

    • بله امکانش هست، فقط شما باید توسط یکی از پروتکل های ارتباطی، اطلاعات رو به ماژول بدین تا براتون ارسالش کنه. شما همچنین می توانید از طریق بخش سفارش، اجرای کل پروژه خود را به ما بسپارید.

  39. با سلام
    من قبلا با این ماژول وایرلس کار کردم و در حالت یک فرستنده یک گیرنده جواب گرفتم. در حال حاضر روی قابلیت Multiciever این چیپ (قابلیتی که در دیتاشیتش ذکر شده) کار می کنم. اما متاسفانه تابحال موفق به برقراری ارتباط از طریق چند فرستنده به یک گیرنده یا حداقل فرستادن در پایپ غیر از پایپ صفر نشده ام. اگر شما موفق به این کار شده اید لطفا راهنمایی ام کنید. اگر لازم شد کدها را از شما می خرم. منتظر جوابتان هستم. ضروری است.
    با تشکر

    • هم امکان برقراری ارتباط از یک فرستنده به چند گیرنده وجود دارد هم ارسال و دریافت به غیر از پایپ لاین صفرم. درصورت تمایل میتوانید کل پروژه یا حتی قسمتی از پروژه خود را از طریق بخش سفارش با ما درمیان بگذارید.

  40. با سلام
    سوال من در رابطه با ماژول (برد) آماده استفاده فرستنده و گیرنده وایرلس می باشد.
    چه نوع اطلاعاتی رو می شه با استفاده از این برد ها جا به جا کرد؟
    میشه از این برای شبکه کردن ۲ کامپیوتر استفاده کرد؟ و فیلم و صدا و برنامه و .. جا به جا کرد؟ برد این مدار چه قدر می باشد و تا چه قدر قابل افزایش می باشد؟
    ممنونم

    • بله امکان شبکه کردن دو کامپیوتر وجود داره و شما می تونید ارسال فیلم و یا عکس (فقط با نرخ تبادل ۲ مگابیت بر ثانیه) رو داشته باشید.
      توجه داشته باشید ماژول نوع NRF24L01+ حداکثر برد در سرعت بالا ۴۰ متر (با کاور) و در مدل NRF24L01P نهایتاً ۶۰۰ متر (با کاور) می باشد . امکان افزایش بیش از حد برد وجود دارد و برای این منظور باید تقویت کننده RF اختصاصی طراحی گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *