خانه / پروژه های کاربردی / کارتخوان RFID با پروتکل WiFi

کارتخوان RFID با پروتکل WiFi

در این پروژه هدف اصلی طراحی دستگاهی به منظور اجرای اتوماسیون داخلی با کارتخوان RFID در یک همایش دانشگاهی بود. در نهایت دستگاهی بدین منظور طراحی گردید که علاوه بر عملکردی بسیار مطلوب، قابلیت هایی را نیز در اختیار قرار می داد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود.
اجزای تشکیل دهنده این پروژه عبارتند از میکروکنترلر ATMEGA64A، ماژول کارتخوان RC522، نمایشگر کاراکتری ۱۶*۴ و ماژول WiFi به شماره HLK-RM04.

در این دستگاه کارتخوان RFID با نزدیک کردن کارت، کد UID آن خوانده شده و از طریق پروتکل WiFi تحت استاندارد UDP، سیستم با سروری که فاصله کمی از دستگاه دارد ارتباط لوکال برقرار می کند سپس عملیات تصدیق ثانویه کارت به منظور اجازه ورود به محیط خاصی (مانند سلف سرویس) را صادر می کند. ضمناً کلیه عملیات ثبت رخدادها در سمت نرم افزار تحت کامپیوتر صورت می پذیرد و کارتخوان RFID صرفاً وظیفه تائید اولیه کارت RFID و گرفتن تائیده دوم از نرم افزار تحت کامپیوتر و اعلان تائید نهایی را بر عهده دارد .

به منظور ارتباط با نرم افزار تحت کامپیوتر ما پروتکل WiFi را بکار برده ایم. در همین راستا ما دستگاه کارتخوان RFID را مجهز به قابلیت جستجو و اتصال اتوماتیک به شبکه WiFi از پیش تعریف شده، نمودیم که به محض اینکه دستگاه روشن می شود شروع به جستجوی شبکه های وای فای موجود در محوطه می کند و در شبکه مجاز تعیین شده رجیستر می شود. که البته قابلیت قابلیت تعریف بصورت اکسس پوینت را نیز دارا می باشد به نحوی که دستگاه دیگری SID دستگاه کارتخوان RFID را جستجو کرده و به آن متصل شود.

در مقوله امنیت نیز تدابیری اندیشیده شده است که از جمله آنها می توان به استفاده از رمز غیرقابل هک کارت های مایفر، و پروتکل رمزگذاری شده WPA2 بین دستگاه و کامپیوتر در بستر WiFi اشاره کرد.

نسخه ۲ دستگاه کارتخوان RFID

نسخه ارزان قیمت این محصول را نیز ما طراحی نموده ایم که علاوه بر امکاناتی که ذکر گردید، امکان ذخیره UID کارت های RFID را در صورتی که تائیدیه را از شبکه دریافت نکند، دارا می باشد. همچنین این دستگاه قابلیت فراخوانی UID کارت هایی که در حافظه EEPROM ذخیره کرده است را نیز دارد. در این نسخه به منظور کاهش قیمت تمام شده بجای استفاده از GLCD، از نمایشگر های LED جهت نمایش حالات مختلف دستگاه استفاده شده است. تصاویر نسخه v2.0 کارتخوان RFID بصورت زیر می باشد:

برنامه نویسی کارتخوان RFID به زبان C تحت کامپایلر قدرتمند Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

عنایت داشته باشید که در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در پروژه کارتخوان RFID، اعمال نماییم یا حتی این پروژه را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
هر دستگاه مونتاژ شده به همراه قاب نسخه ۱: ۱۸،۵۰۰،۰۰۰ ریال
هر دستگاه مونتاژ شده به همراه قاب نسخه ۲ (ارزان قیمت): ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل پروژه: ۲۲،۵۰۰،۰۰۰ ریال
برد اصلی نسخه ۱:
طول= ۱۲۰ میلی متر
عرض= ۹۰ میلی متر

برد اصلی نسخه ۲ (ارزان قیمت):
طول= ۱۰۵ میلی متر
عرض= ۹۰ میلی متر
364

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 3.61 ( 9 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۸ نظر

  1. با سلام خدمت شما
    ما در حال حاضر در حال طراحی یک سیستم اتوماسیون هستیم که برای کاری نیاز است تا تعدادی دستگاه rfid reader به صورت وایرلس به شبکه ما متصل شوند و برای هر یک از این دستگاه ها وظایفی جدا تعریف کنیم
    می خواستم بدونم که دستگاه شما قابل استفاده چند تایی هست به صورتی که به هر یک، یک ip مشخص داده و با آن ارتباط برقرار کرد.
    و این که بوسیله api می توانیم آن را به سیستم اتوماسیون خود متصل کنیم؟

    ممنون می شوم اگر سریع پاسخ بدهید.
    با تشکر

    • امکان استفاده از چندین دستگاه با قابلیت اتصال به یک شبکه وجود دارد. چون کل طراحی و ساخت این محصول توسط خودمان صورت گرفته است، می توانیم منطبق بر درخواست شما تغییرات لازم را در آن اعمال نمائیم. جهت هماهنگی های بیشتر از طریق سامانه ثبت سفارش پروژه، جزئیات کامل پروژه درخواستی را ارسال نمائید تا مورد بررسی قرار دهیم.

  2. سلام جناب مهندس،خوبین؟ من به کمک شما جهت راه اندازی ماژول hlk-rm04 نیاز دارم و میخوام این ماژول را با avr و زبان بسکام راه اندازی کنم و موفق نبودم،لطفا اگر میشود به اینجانب کمک نمایید
    با تشکر آذرنگ شماره تلگرام ****۰۹۳۳۱۴۲

    • جهت سفارش پروژه، سورس ماژول WiFi از طریق سامانه ثبت سفارش پروژه اقدام نمائید. در ضمن امکان آماده سازی سورس به زبان بسیک وجود ندارد و برنامه نویسی ما به زبان C می باشد. در برخی پروژه های روی سایت سورس زبان بسیک نیز آماده کرده ایم ولی دیگر برایمان چنین کاری مقدور نمی باشد. به هر حال اگر سورس زبان C را درخواست دارید از طریق سامانه ای که ذکر شد، درخواست خود را ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرد.

  3. سلام
    من پروژه حضور غیاب را کار میکنم.
    در این پروژه در میکرو برنامه ای نوشته اید که کلاینت هست ؟ میشه منو راهنمایی کنید اگه در میکرو این برنامه رو نوشتید میشه کد های سوکت در بسکام avr رو بهم بگید من خیلی مبتدی هستم
    و میشه این ارتباطات بین وای فای و میکرو و کامپیوتر را توضیح دهید
    ببخشید که وقت شما را با سوالاتم میگیرم ممنون

    • تخصص اصلی بنده برنامه نویسی به زبان C می باشد و آشنایی خیلی کمی با زبان بسیک دارم. ارتباط بین میکروکنترلر و کامپیوتر توسط پروتکل WiFi صورت می گیرد که به منظور برقراری این ارتباط، همان طور که توضیح داده شده از ماژول HLK04 استفاده کرده ایم.

  4. امیر کامیاب

    سلام
    یک سوال از پروژه دارم،اینکه ایا برنامه کامپیوتری (c) سرور است؟ سرور و کلاینت در این پروژه چه چیز هایی هست؟
    ممنون

    • برنامه سمت کامپیوتر این پروژه را ما طراحی ننموده ایم بلکه این قسمت از پروژه را شرکت دیگری عهده دار بود. در برنامه سمت کامپیوتر، کامپیوتری را به صورت لوکال سرور تعریف نموده بودند و با #C یک برنامه سوکت بر اساس پروتکل UDP با سخت افزار ما ارتباط دوطرفه برقرار می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *