خانه / پروژه های مخابراتی / سیستم قرائت از راه دور فلومترها

سیستم قرائت از راه دور فلومترها

سیستم قرائت از راه دور فلومترها به منظور اندازه گیری میزان دبی یا فلو آب عبوری از لوله های بزرگ آب طراحی شده است. این سیستم بطور کلی از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول سخت افزاری که در محل لوله مورد نظر نصب می شود و وظیفه قرائت میزان دبی آب و ارسال آن به سامانه تحت وب را بر عهده دارد. بخش دوم سیستم قرائت از راه دور دبی سنج ها، سامانه تحت وبی جهت دریافت داده ها، ثبت و گزارش گیری از آنها می‌باشد که این بخش نیز توسط مجموعه ما طراحی و اجرا شده است .

در بخش سخت افزاری سیستم قرائت از راه دور فلومتر، ما از پردازنده AVR به منظور دریافت اطلاعات میزان فلو (Flow) آب عبوری به فرمت خروجی استاندارد ۴ تا ۲۰ میلی آمپر استفاده نموده ایم. دبی سنج یا فلومتر وسیله ای است که برای اندازه گیری سرعت جریان یا مقدار گاز و یا سیال داخل لوله (مثلاً آب) مورد استفاده قرار می گیرد و انواع مختلفی اعم از الکترومغناطیسی، التراسونیکی، توربینی، پروانه ای، ورتکسی یا سوناری … دارد .

در سخت افزار سیستم قرائت از راه دوری که طراحی نموده ایم، اطلاعات جمع آوری شده هر ۲ دقیقه یک با از دستگاه اصلی فلومتر که دارای خروجی ۴ تا ۲۰ میلی آمپر می باشد قرائت شده و سپس مقدار دیجیتال آن توسط پروتکل GPRS و با ماژول مخابراتی SIM800C به سامانه تحت وب منتقل می گردد. هر کدام از سخت افزارها طبیعتاً مک آدرس منحصر به فردی دارند که در سمت سامانه تحت وب داده ها قابل تشخیص و طبقه بندی می باشد. این سخت افزار بصورت ۲۴ ساعته و هر ۲ دقیقه یکبار داده ها را با دقت بالای ۹۶ درصد، جمع آوری کرده و بصورت کاملاً امن و مطمئن به سرویس تحت وب تحویل می دهد. سخت افزار مجهز به واحد سگ نگهبان جهت بازنشانی خودکار در صورت هنگ کردن احتمالی می باشد و همچنین قابلیتی را در آن گنجانده ایم که اگر با یک شماره خاص با دستگاه تماس گرفته شود دستگاه به مجرد تشخیص آن شماره و تائید آن، اقدام به ری استارت کل سیستم می کند و برای ری ستارت کردن دستگاه دیگر نیازی به حضور در محل نمی باشد.

در مبحث طراحی سخت افزار سیستم قرائت از راه دور، کلیه تدابیر اعم از پروتکل آنالوگ ۴ تا ۲۰ میلی آمپر جهت ارتباط با دبی سنج ها و ارتباط GPRS با سامانه تحت وب، با استاندارد های صنعتی لحاظ شده است و عملکرد دستگاه کاملاً مورد تائید می باشد و تست کارایی بدون نقص در مدت زمان ۱۲ ماه خود گواهی بر این موضوع می‌باشد .

تصاویر سخت افزار طراحی شده در این پروژه به صورت زیر می باشد:

برنامه نویسی سمت سخت افزار پروژه سیستم قرائت از راه دور دبی سنج ها، به زبان C تحت کامپایلر قدرتمند Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .
همچنین در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در سمت سخت افزا سیستم قرائت از راه دور دبی سنج ها، اعمال نماییم یا حتی این پروژه را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .
 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
مدار مونتاژ شده بدون قاب = ۱۲،۵۰۰،۰۰۰ ریال (برای تعداد بیش از ۳ عدد با ما تماس بگیرید)
سورس کامل سخت افزار = ۶۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال
طول برد = ۱۳۰ میلی متر
عرض برد = ۱۴۰ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
امکان بروزرسانی این محصول
پشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

اندازه گیری و ارسال بی سیم میزان ولتاژ و جریان AC

اندازه گیری ولتاژ و جریان متناوب و ارسال بی سیم مقادیر

در این پروژه هدف اصلی اندازه گیری ولتاژ و جریان متناوب یک بار الکتریکی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *