خانه / پروژه های صنعتی / کنترل از راه دور صنعتی با پیامک

کنترل از راه دور صنعتی با پیامک

در پروژه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، از میکروکنترلر ATMEGA8A به همراه ماژول SIM900 استفاده شده است. هدف در این پروژه کنترل از راه دور صنعتی ۴ دستگاه و اندازه گیری دمای محیط بصورت دو کانال مجزا از هم می باشد.

عملکرد این دستگاه به اینصورت می باشد که با ارسال پیامک یا تک زنگ می توانید خروجی های این سامانه که به صورت رله می باشند را روشن و خاموش کنید. همچین با ارسال پیامک با فرمت از قبل تعیین شده، می توانید از میزان دمای هر کانال دماسنج، مطلع گردید.

دستگاه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک دارای ۲ ورودی سنسور دمای دیجیتال DS18B20 و ۴ خروجی رله ۱۰ آمپری مستقل می باشد. با استفاده از شبکه تلفن همراه می تواند در هر فاصله و مکانی که پوشش شبکه تلفن همراه وجود داشته باشد وسایل برقی را از راه دور بوسیله تک زنگ یا SMS کنترل کنید و با اتصال حسگرهای دمای پیش بینی شده به دستگاه بر محیط اطراف نظارت و کنترل داشته باشد.

کارکرد آسان دستگاه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، آن را قابل استفاده برای همه افراد نموده است و می توان در هر زمینه ای از آن استفاده نمود. کارکرد این دستگاه بسیار متنوع می باشد، کاربردهایی مانند نظارت و کنترل بر تجهیزات صنعتی حفاظت کاتدی، کنترل دمای گلخانه یا مرغداری، کنترل آبیاری، ایمنی خودرو تا کاربردهایی مانند دزدگیر و سایر موارد امنیتی را می توان نام برد. تنظیمات دستگاه بسیار ساده می باشد و از طریق SMS می توان خواسته های خود را بر روی دستگاه برنامه ریزی نمود.

اندازه مناسب و استاندارد دستگاه آن را قابل نصب در محیطهای مختلف (صنعتی و خانگی) نموده است. در پروسه طراحی و ساخت دستگاه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، علاوه بر طراحی تمام صنعتی و ایزولاسیون ۱۰۰ درصدی بخش رله ها از بخش کنترلی باعث گردیده دستگاه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، عملکردی تمام صنعتی داشته باشد. همچنین در فرآیند ساخت از قطعات دارای کیفیت بالایی استفاده شده است تا عملکرد آن در محیط های صنعتی، تجاری و خانگی تضمین گردد. کافی است شما یک سیم کارت موبایل را درون سوکت مخصوص دستگاه جای داده و آداپتور آن را به برق بزنید، حال با ارسال پیام کوتاه به شماره تلفن سیم کارت قادر هستید رله ۱ تا ۴ را به دلخواه در هر زمانی روشن و خاموش یا از وضعیت حسگرهای دمای آن اطلاع یابید.

ویژگی های دستگاه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک بصورت زیر می باشد:

کنترل و مدیریت بر وسایل و تجهیزات صنعتی بدون حضور در محل با تلفن همراه (توسط پیامک یا تک زنگ)
قابل استفاده در تمام نقاط تحت پوشش شبکه تلفن همراه
پشتیبانی از سیم کارتهای همراه اول، ایرانسل و رایتل
کنترل بدون نیاز به نرم افراز و تنها با پیامک (SMS)
دارای ۴ رله ۱۰ آمپری با کنترل مجزا از هم
قابلیت گزارش گیری از آخرین وضعیت رله های خروجی
دارای ۲ حسگر دمای محیطی دیجیتال با قابلیت سیم کشی تا ۲۰ متر
قابلیت تعریف شماره تلفن کاربران ممتاز (۵ نفر) و قبول دستورات فقط از آن شماره ها
دارای امنیت بالا با تنظیم رمز عبور
قابلیت اعمال تمام تنظیمات و پیکر بندی ها از راه دور با پیامک (SMS)
کنترل و نظارت ایمن بر دستگاه ها و تجهیزات متصل به آن (با ارسال پیام اجرای دستور از طرف دستگاه به کاربر)
سرعت بالا در پردازش اطلاعات GSM و پاسخگویی به دستورات
مناسب برای مصارف خانگی، تجاری، صنعتی و …
طراحی صنعتی و بهینه شده برای تابلوهای برق و PLC
قابلیت انتخاب کارکرد بصورت نیمه صنعتی یا تمام صنعتی
پیش بینی فیوزهای محافظ در ورودی تغذیه اصلی مدار

تصاویر پروژه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، بصورت زیر می باشد:

برنامه نویسی دستگاه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، به زبان C تحت کامپایلر Codevision AVR صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد. در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در پروژه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، اعمال نماییم یا حتی این پروژه را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
طول = ۱۹۰ میلی متر
عرض = ۱۲۰ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروز رسانی این محصول
پشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 2.51 ( 5 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

دماسنج آنلاین با GPRS

دماسنج آنلاین با GPRS

در پروژه دماسنج آنلاین از ماژول SIM900 به همراه میکروکنترلر ATMEGA8A و یک عدد سیم …

۱۶ نظر

  1. سلام
    دکتر جان ۱. می تونم از این برد برای کنترل باز کردن درب ورودی آپارتمان برای ساکنین استفاده کنم؟ یعنی اینکه رله مثلا برای مدت دو ثانیه وصل شود و سپس قطع گردد؟ ۲. می تونم مثلا ۵۰ شماره مجاز درش ثبت کنم که اینکار رو انجام بدن؟
    ۳. آیا در طرح رجیستری مخابرات که برای گوشی ها اجرا شده برای این دستگاه مشکلی پیش نمیاد؟

    • بله مشکلی ندارد ولی باید سفارش بدید برنامش رو تغییر بدیم. در طرح رجیستری چون سخت افزارهای این چنینی فعلا مشمول طرح نیستن مشکلی نیست اگر هم زمانی به فرض مشمول شدن قطعاً از قاعده فعال سازی قبل از شروع طرح در شبکه، تبعیت خواهند نمود.

  2. برد بسیار عالی است. فقط در PCB یک منطقه تقریبا خالی وجود دارد…. آیا برای محافظت طبقه کنترل از نویز رله های طبقه قدرت این خلا ایجاد شده است؟
    متشکرم

  3. سلام

    ۱- امکان قرار دادن تایمر برای این مدل وجود داره؟ (به فرض مثال یکی از رله ها به مدت ۱ ساعت روشن شود و سپس خاموش شود).
    ۲- آیا این مدل در صورت کار نکردن به مدت چند روز هنگ نمیکنه؟ (در بعضی موارد مشاهده شده دستگاه بعداز چند روز کار نکردن(دستگاه روشن است ولی دستوری برای آن ارسال نمیکنیم) هنگ میکنه و بایستی فیوز را قطع و وصل کرد تا مشکل بر طرف بشه)
    ۳- امکان تغییر و استفاده کدها در محیط آردوینو وجود داره؟

    • ۱- مشکلی نیست در صورت سفارش انجام می دهیم
      ۲- دستگاه ما هیچ هنگی ندارد و این مورد را تضمین می کنیم
      ۳- کد نوشته شده برای این سخت افزار تحت آردوینو نیست

  4. سلام دستگاه خریدم ۱۴کانال ریموت وای فای پشتیبانی میکرد ، متاسفانه پس از چند روز هنگ بود ، بایستی یکی رو می‌فرستادم فیوز و قطع و وصل کنه تا ری استارت شه ،

    • به هر حال طراحی ها متفاوت هستن.
      احتمال اینکه هر یک از محصولات ما نیز ناخواسته اشکالاتی داشته باشند، وجود دارد ولی موضوع اصلی اینه که پشتیبانی و بروزرسانی مرتب باعث میشه تا به مرور زمان ایرادات مرتفع بشه که ما سعی می کنیم این راه رو ادامه بدیم.

  5. بختیاری

    سلام
    ۱٫فاصله دو پیام کنترلی برای دستگاه چند ثانیه است؟ یعنی اگر یک پیام الان فرستاده شود پیام بعدی چقدر باید با قبلی فاصله زمانی داشته باشد؟
    ۲٫ ایا میشود دو خروجی را همزمان با یک پیام فعال کرد؟
    ۳٫ قیمت سورس کامل با مدار است یا بدون ان؟
    ۴٫ اگر یکبار پول سورس را بدهیم و چند دستگاه بخریم مشکلی نیست؟

    ممنون

    • ۱. فاصله دو پیام حدودا ۱۵ ثانیه می باشد
      ۲. این قابلیت را براحتی میتوانیم به پروژه اضافه کنیم
      ۳. سورس کامل بدون مدار ساخته شده می باشد و صرفا نقشه مدار به همراه برنامه می باشد
      ۴. هیچ مشکلی ندارد

      البته عنایت داشته باشید که نسخه بروز شده این محصول را با ماژول SIM800C طراحی کرده ایم که در صورت درخواست آن محصول را می توانیم در اختیارتان قرار دهیم که بدین منظور با ما تماس بگیرید

      • بختیاری

        ممنون از پاسخ ها
        حال اگر سیستم دو پیام را که فاصله کمتر از ۱۵ ثانیه را دارد دریافت کند چه اتفاقی میافتد؟ قاطی میکند یا بافر کرده و پاسخ میدهد؟
        سناریوی دیگر این است که در فاصله کمتر از ۱۵ ثانیه دو پیام دریافت شود که یکی اولی نامعتبر و دیگری از شماره تلفن معتبر باشد، در اینصورت سیستم درست کار میکند؟

        • در این پروژه فقط پیامک اول بررسی می شود و پیامک های پیاپی بررسی نمی شوند. در نسخه جدید قابلیتی پیشرفته ای را درنظر گرفتیم تحت عنوان قطار پیامکی که کلیه پیامک ها را در صف انتظار قرار داده و بررسی می کند. درثانی توجه داشته باشید که پاسخ به پیامک ها کاملاً تعاملی طراحی شده است یعنی هر اقدام موفقی صورت بپذیرد فیدبک آن به ارسال کننده پیامک اطلاع داده شده و در جریان نتیجه دستور درخواستی خود قرار میگیرد.

  6. مهندس خسته نباشید
    میشه درمورد این پروژه به جای sim900 از sim800 استفاده کرد ؟
    در ضمن برد رو به صورت smd برای قاب مورد نظر ما میشه تغییر داد ؟
    با تشکر

    • بله کاملاً امکان پذیر می باشد. حتی یک نمونه منطبق بر ماژول SIM800 را نیز طراحی نموده ایم که می توانید از طریق بخش ارتباط با ما، تقاضای ارسال اطلاعات بیشتر در این زمینه را مطرح نمائید.

  7. محضری نیا

    با سلام

    آقای دکتر میشه بفرمائید منظور از حالت تمام صنعتی در این پروژه دقیقا چی هست و چه مزیتی در عمل داره؟
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *