خانه / پروژه های کاربردی / کارت خوان مغناطیسی با پروتکل RS232

کارت خوان مغناطیسی با پروتکل RS232

در این پروژه از ماژول کارت خوان مغناطیسی با خروجی RS232، میکروکنترلر ATMEGA64A به همراه کارت حافظه نوع SD/MMC استفاده شده است .

هدف در پروژه کارت خوان مغناطیسی، خواندن اطلاعات ذخیره شده بر روی کارت های مغناطیسی غیر بانکی می باشد که در نهایت این اطلاعات بر روی کارت حافظه SD/MMC ذخیره می گردد .

از جمله مزیت های کارت خوان مغناطیسی استفاده شده در این پروژه پشتیبانی کامل از کارت های مغناطیسی HiCo و LoCo، استفاده از الگوریتم دیکدینگ F2F، عمر مفید هد تا ۶۰۰،۰۰۰ مرتبه و جریان مصرفی کنتر از ۵۰ میلی آمپر می باشد.

این دستگاه مجهز به آی سی ساعت DS1307 به همراه باتری بک آپ می باشد و به کمک این آی سی ساعت میتوان ساعت و زمان دقیق کشیدن کارت را نیز ثبت کرد و همچنین برای برنامه ریزی میکروکنترلر روی برد، یک عدد پورت ISP جهت پروگرام کردن مجدد، تعبیه شده و طراحی آن نیز بنحوی صورت گرفته است که در محیط های صنعتی هیچ خللی در عملکرد آن بوجود نمی آید .

برنامه نویسی پروژه کارت خوان مغناطیسی با پروتکل RS232، به زبان C تحت کاپایلر قدرتمند Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

توجه داشته باشید که پروژه کارت خوان مغناطیسی، به منظور خواندن اطلاعات کارت های بانکی کاربردی ندارد و ما در این پروژه تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته ایم تا نتوان به اطلاعات کارت های بانکی دسترسی داشت و بدین منظور سورس پروژه فقط بصورت رمزگذاری و کامپایل شده تحویل داده می شود. کاربرد این پروژه فقط می تواند برای اتوماسیون اداری یا مقاصد دانشگاهی باشد .

بروز رسانی های این پروژه

نسخه ۲٫۰
این پروژه در تاریخ ۱۳۹۳/۳/۲۵ مورد بازنگردی قرار گرفته و به نسخه ۲٫۰ ارتقاء یافت و برخی مشکلات موجود در نسخه قبلی از جمله خطا در ذخیره دیتا و مشکل تغذیه ماژول کارتخوان، مرتفع گردیده و امکان ثبت ساعت و تاریخ کشیدن کارت، به آن اضافه گردید . تصاویر پروژه در نسخه جدید بصورت زیر می باشد :

در صورت درخواست میتوان هر نوع تغییرات و شخصی سازی های دلخواهی را به منظور کاربردهای دانشگاهی یا اتوماسیون صنعتی و اداری بر پروژه کارت خوان مغناطیسی، اعمال نمود .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده بدون ماژول کارت خوان = ۹،۵۰۰،۰۰۰ ریال
سورس رمز گذاری و کامپایل شده پروژه = ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۱۰۰ میلی متر
عرض = ۵۵ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 3.55 ( 2 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۱۸ نظر

  1. مهدی رضایی

    سلام شما قادر به ساخت و تولید مگنت مغناطیسی کارت خوان را دارید؟

  2. سلام لطفا شماره تماس یا اطلاعات تماس بزارین سپاس

  3. آیا این سخت افزار نیاز به نرم افزار ویزه ای دار برای نصب روی کامپیوتر؟
    آیا میشود هد نگارش هم برای این سخت افزار تعبیه نمود که بعد از ذخیره اطلاعات بر روی مموری کارت آنرا برروی کارت خام مغناطیسی رایت کند؟

    • بر اساس توضیحاتی که در این پروژه داده شده است این پروژه به هیچ عنوان قابل تغییر نبوده و امکان توسعه آن نیز وجود ندارد چرا که صرفاً برای مقاصد دانشگاهی طراحی گردیده است. توصیه ما به شما استفاده از کارت های RFID می باشد.

  4. الهام حسینی

    من یک عدد کارت خوان 232…البته اگه درست گفته باشم روی یه دستگاه دیگه دارم اما سوکت نداره و انتهاش سیمه در واقع سوکتش رو بریدن جهت نسب….البته برای کسی هست که شما رو معرفی کرد امکانش هست من اون رو نصب کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. الهام حسینی

    به نظرتون به عنوان کار عملی دانشگاه قبول میکنه استاد؟

    • بله قبول خواهد کرد. ولی پیشنهاد میدم یه السیدی رو هم به پروژه اضافه کنیم که بتونید پیش استادتون براحتی تست کنیدش

  6. الهام حسینی

    آیا برد مونتاژ شده بدون ماژول کارت خوان 3،000،000 ریال؟ اگر کارت خوان روش نصب کنیم آماده کار هست؟

  7. وقت بخیر
    یک سوال داشتم
    این دستگاهی که شما طراحی کردید امکان این تغیرات روش وجود داره؟؟؟اگر وجود داره چقدر هزینه برمیداره؟؟البته با تخفیف تا مشتریتون بشیم؟؟؟

    دستگاه به همین صورت باشه تنها یک صفحه کوچک همانند صفحه مانیتور دستگاه کارت خوان فروشگاهی(حدودا در اون اندازه البته صفحه موجود هست) به این دستگاه متصل بشه که تو حالت عادی و روشن دستگاه دایما این کلمه رو نمایش بده(کارت خود را وارد کنید) و هنگامی که کارت داخل دستگاه کارت خوان کشیده میشه این پیغام تغییر کنه و رمز خود را وارد کنید نمایش داده بشه>>>>

    در واقع از مدار اصلی یک سیم انشعاب و در انتهای سیم یک صفحه باشه که همانند دستگاه کارت خوان فروشگاهی روی صفحه نمایش داده بشه(کارت را وارد کنید)و بعد از کشیدن کارت در دستگاه کارت خوان این کلمه نمایش داده بشه(رمز خود را وارد کنید)تا همین حد و دستگاه دوباره به حالت اول برگرده؟؟؟؟؟؟

  8. حسین معینی

    این پروژه را می خواستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *