خانه / پروژه های بروز شده / کارتخوان RFID برای شهربازی ها

کارتخوان RFID برای شهربازی ها

دستگاه کارتخوان RFID برای شهربازی ها، جهت منظور مدیریت تراکنش های مالی در باجه های داخلی طراحی شده است .
در فضای داخلی شهربازی ها به منظور تفریح و سرگرمی تعدادی باجه بازی وجود دارد که برای شرکت در این بازی ها، بازدیدکنندگان می بایست هزینه ای را پرداخت نمایند. پرداخت این هزینه بصورت نقدی در باجه امکان پذیر نمی باشد و بازی کننده باید از طریق بخش فروش بلیط، اقدام به تهیه بلیط نموده و سپس در بازی ها شرکت نماید.

در این روش تهیه بلیط و شرکت در بازی، مشکلاتی وجود داشت. بر آن شدیم تا بر اساس درخواست مدیریت یک مجموعه شهربازی، اقدام به طراحی دستگاه کارتخوان RFID برای شهربازی به منظور رفع این مشکل نمائیم.
در نهایت برای مجموعه یاد شده، دستگاه کارتخوان rfid برای شهربازی را طراحی کرده و متد پرداخت RFID را انتخاب نمودیم. در این پروژه از میکروکنترلر ATMEGA64A، آی سی ساعت و تقویم DS1307، نمایشگر کاراکتری ۱۶*۲ به همراه ماژول RC522 استفاده شده است .

عملکرد دستگاه کارتخوان rfid برای شهربازی را به نحوی طراحی نموده ایم که بتواند علاوه بر کسر هزینه بازی از کارت RFID، لیست آخرین ۱۰ تراکنش را بر اساس زمان در کارت ذخیره نماید. میزان کارکرد مالی کل باجه نیز در حافظه داخلی EEPROM دستگاه ذخیره شده و این قابلیت دیده شده است که توسط Master Card از کلیه کارکرد دستگاه خروجی گرفته شود. همچنین این دستگاه توانایی پشتیبانی از ماژول بی سیم HM-TRP را نیز دارد (قابل اضافه شدن به پروژه) و می تواند میزان کارکرد را بصورت بی سیم به مرکز کنترل شهربازی ارسال نماید تا اطلاعات مالی برای باجه مورد نظر ثبت گردد.

طراحی دستگاه کارتخوان RFID برای شهربازی به نحوی صورت گرفته بود که توانایی کار در محیط شهربازی را داشته باشد. مضاف بر پایداری این دستگاه، ملاحظات مهمی در مقوله امنیت تراکنش ها باید دیده می شد. حساسیت بالای تراکنش های مالی که به این دستگاه محول شده بود نیاز داشت تا امنیت بالایی را چه در کارت های RFID و چه در طراحی خود دستگاه کارتخوان باید در نظر بگیریم که همه این موارد را در طراحی این پروژه لحاظ گردید .

در طی آماده سازی این پروژه، از آخرین نسخه کتابخانه راه انداز ماژول RC522 که یکی از محصولات خودمان می باشد نیز استفاده نمودیم. برنامه نویسی اصلی دستگاه کارتخوان RFID برای شهربازی به زبان C تحت کامپایلر قدرتمند Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

عنایت داشته باشید که در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در پروژه دستگاه کارتخوان RFID برای شهربازی ها، اعمال نماییم یا حتی این پروژه پرداخت با RFID را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .

بروز رسانی های این پروژه

نسخه ۲.۰ :

در تاریخ ۱۳۹۵/۷/۱ این پروژه به نسخه ۲.۰ ارتقاء داده شد. در این نسخه از پروژه کارتخوان rfid برای شهربازی ها، برخی ایرادات گزارش شده توسط مشتریان مرتفع شده و یک مدار مستقل کسر کننده مبلغ به پروژه نیز اضافه گردیده که وظیفه کسر مبالغ بازی ها را در باجه ها بر عهده خواهد داشت و همچنین یک سری قابلیت های جدید به کل پروژه اضافه گردید که از لیست این ویژگی ها بصورت زیر می باشد:

۱- اضافه نمودن مدار مستقل کسر کننده مبلغ بازی به همراه نمایشگر
۲- مجهز شدن سامانه به ویژگی جدیدی به نام مستر کارت جهت تعیین میزان مبلغ هر کدام از باجه ها
۳- قابلیت تشخیص هوشمند مستر کارت توسط مدار کسرکننده مبلغ به همراه تغییر و دخیره مبلغ جدید بازی
۴- فعال بودن منوی مدیریت مستر کارت فقط برای مدیر مجموعه بطوریکه می بایست با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سامانه داخلی مدار صندوق شود
۵- اعمال برخی محدودیت های دسترسی به کاربرهای عادی صندوق یا همان پرسنل مجموعه حداکثر تا ۵ کاربر
۶- بهینه سازی و رفع برخی اشکالات نرم افزاری و حذف ماژول بی سیم HM-TRP از سخت افزار مدار صندوق

تصویر زیر مربوط به نسخه ۲.۰ از مدار طراحی شده این پروژه می باشد:

کارتخوان RFID برای شهربازی ها

نسخه ۲٫۷ :

در تاریخ ۱۳۹۶/۱/۳۰ این پروژه به نسخه ۲٫۷ ارتقاء داده شد. در این نسخه از پروژه کارتخوان rfid برای شهربازی ها، برخی ایرادات گزارش شده توسط مشتریان مرتفع شده و یک سری قابلیت های جدید به بخش مدار صندوق اضافه گردید که لیست این ویژگی ها بصورت زیر می باشد:

۱- قابلیت ذخیره میزان کارکرد هر یک از پرسنل در مدار صندوق
۲- قابلیت ذخیره مقدار اعتبار وارد شده بصورت مستقل برای هر سطح کاربری
۳- ذخیره و عدم تغییر مقدار اعتبار وارد شده توسط پرسنل تا تغییر بعدی
۴- افزایش سرعت خواندن کارت در مدار کسر کننده مبلغ یا همان باجه
۵- قابلیت گزارش گیری بر اساس تاریخ آخرین گزارش از میزان کارکرد هر یک از پرسنل موقع تحویل صندوق
۶- بهینه سازی و رفع برخی اشکالات نرم افزاری در هر دو مدار صندوق و باجه

تصویر زیر مربوط به نسخه ۲٫۷ از مدار صندوق می باشد:

کارتخوان RFID برای شهربازی ها
 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
دستگاه مونتاژ شده صندوق = ۱۶،۰۰۰،۰۰۰ ریال
دستگاه مونتاژ شده کسرکننده اعتبار (باجه) = ۷،۵۰۰،۰۰۰ ریال
تحویل سورس کامل پروژه = ۴۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال
مدار صندوق: طول = ۲۰۰ میلی متر | عرض = ۱۰۰ میلی متر
مدار کسرکننده اعتبار (باجه): طول = ۱۲۵ میلی متر | عرض = ۸۰ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 3.43 ( 4 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

دستگاه کنترل کننده وسایل برقی با تایمر و تقویم

کنترل وسایل برقی با تایمر و تقویم

به منظور کنترل هوشمند وسایل و تجهیزات الکترونیکی بر آن شدیم تا دستگاهی به عنوان …

۱۰ نظر

  1. محمد بی مکر

    با سلام
    مهندس کارتون حرف نداره و این پروژه بسیار عالی و کاربردی هست فقط مشکلی که وجود داره آیا میشه به قسمت باجه رله دربازکن متصل کرد تا در صورت کسر موجودی رله هم عمل کنه و در یا گیت مورد نظر ما هم باز بشه ؟

  2. سلام ببخشید در بخش صندوق امکان شارژ مبلغ کارت به کارت های شهر بازی امکان دارد ؟ مثل اینکه من الان یک کارت شهر بازی دیگه ای دارم و با مدار صندوق امکان شارژ موجودی کارت وجود دارد؟

    • نخیر امکان پذیر نیست.
      حتماً می بایست کارتی که قبلا توسط دستگاه ما تعریف شده است، شارژ و مورد استفاده قرار گیرد. به بیان دیگر شما کارت یک سیستم دیگری که کار مجموعه دیگری می باشد را به هیچ وجه نمی توانید توسط توسط دستگاه ما استفاده نمائید و یا بلعکس. دلیل این امر هم کلید یا کلمه عبوری هست که برای کارت های RFID اختصاص داده می شود و طبیعی است که هر مجموعه ای کلید خود را داشته باشد. البته عنایت داشته باشید که در صورت تهیه سیستم ما، کلید کارت ها را به خودتان می دهیم می توانید کلید دلخواه خود را روی کارت ها ذخیره نمائید که حتی ما هم اطلاعی از آن نداشته باشیم و از این بابت کنترل کامل دست شما خواهد بود.

  3. حسین اکبری

    سلام
    پروژه خیلی عالی هست
    سوالی داشتم نحوه اضافه کردن مبلغ و کسر مبلغ در برنامه با عوض کردن بایت های کارت صورت میگیره

  4. به نام خدا
    مهندس پروژه های شما واقعا بی نظیر هستند. فقط سوالاتی که برای من وجود داره این هستش که چرا

    1- در مدارت از تثبیت کننده های سوییچینگ مثل LM2576 استفاده نمی کنید؟
    2- چرا به جای DS1307 از DS3231 استفاده نکردید.
    3- چرا بدنه کریستال ساعت با سیم به GND متصل نشده است؟

    موفق باشید

    • 1. استفاده از رگولاتور سوئیچینگ 2576 در هر مداری به صرفه نیست. در ثانی این نوع رگولاتور مشکلاتی را در برخی مدارات ایجاد می نماید.
      2. مشتری های ما آی سی ساعت تقویم 1307 را تقاضا می کنند و ما هم بناچار این مدل رو استفاده می کنیم و مشکلی با 3231 نداریم.
      3. کریستال های مخصوص سه پایه را می بایست یک پایه اشان را به زمین متصل نمود نه کریستال های دوپایه. بله فرمایش شما صحیح است که کریستال های سه پایه عملکرد به مراتب بهتری دارند.

      • ضمن تشکر از پاسخ حضرتعالی

        منظورم از زمین کردن کریستال، همین مدل کریستال است. برای نمونه مادربرد کامپیوترها را مشاهده فرمایید. خواهید دید بدنه کریستال با یک سیم به GND متصل گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *