خانه / پروژه های کاربردی / تبادل داده با GPRS

تبادل داده با GPRS

در پروژه تبادل داده با GPRS، از میکروکنترلر ATMEGA8A و ماژول GSM به شماره SIM900 به همراه یک نمایشگر کاراکتری ۱۶*۲ استفاده شده است .

در پروژه تبادل داده با GPRS هدف، دریافت اطلاعات از هر دو نوع آنالوگ و دیجیتال از ورودی و ارسال آن به روی وب می باشد، بطوریکه اطلاعات دریافتی بعد از تجزیه تحلیل به یک آدرس مشخص اینترنتی ارسال شده و در سمت سرور اینترنتی، اطلاعات دریافتی در پایگاه داده ذخیره می شود. منظور از دیتای آنالوگ در حقیقت یک سیگنال آنالوگ ورودی می باشد که ابتدا توسط واحد A/D میکروکنترلر به مقدار معادل دیجیتال تبدیل شده و سپس در ادامه این دیتا ارسال می شود و در قسمت دیتای دیجیتال، ما از پروتکل سریال One Wire استفاده کرده ایم یعنی دیتای سریال دریافت شده بصورت رشته درآمده و سپس به سامانه تحت وب توسط پروتکل GPRS ارسال می گردد .

در پروژه تبادل داده با GPRS ما همچنین قابلیت دریافت اطلاعات از سمت سرور را نیز طراحی نموده ایم یعنی پروتکل ارتباطی از نوع GPRS دو طرفه می باشد. از پروتکل GPRS دو طرفه به منظور ارسال فرامینی از سمت سرور به دستگاه استفاده شده است به اینصورت که شما می توانید رله یا کنتاکتور متصل شده به این دستگاه را از طریق اینترنت روشن و خاموش کنید و یا حتی وضعیت باز یا بسته بودن کنتاکت ها را نیز چک نمایید .

از دیگر امکانات پیاده شده بر روی پروژه تبادل داده با GPRS می توان به تولید سیگنال PWM در خروجی با قابلیت کنترل پهنای پالس از طریق سامانه تحت وب اشاره کرد. یکی از کاربرد های این ویژگی کنترل دور یک موتور از طریق سامانه تحت وب می باشد .

در قسمت GSM پروژه تبادل داده با GPRS امکانات دیگری نیز پیاده سازی شده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-امکان کارکرد مدار با هر دو سیمکارت همراه اول و ایرانسل
۲-امکان چک کردن شارژ سیم کارت از طریق اینترنت و پیامک
۳-شارژ راه دور اعتبار سیم کارت از طریق برنامه تحت وب و پیامک

برنامه پروژه تبادل داده با GPRS، به زبان C تحت کامپایلر قدرتمند Atmel Studio نوشته شده است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشند .

در صورت درخواست میتوان هر تغییرات دلخواهی را بر روی پروژه تبادل داده با GPRS، اعمال نمود .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده + برنامه تحت وب = ۹،۸۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل = ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۱۱۰ میلی متر
عرض = ۸۰ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 2.55 ( 1 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

کتابخانه راه انداز سنسور دمای DS18B20

کتابخانه راه انداز سنسور دمای DS18B20

سنسور دمای DS18B20 یک سنسور دمای دیجیتال با دقت اندازه گیری ۰٫۵ درجه سانتی گراد …

۱۲ نظر

  1. با سلام.میخواهم اندازه گیری ولتاژ و جریان در یک سیستم dc انجام شود و این اندازه گیری ها به فضای ابری ارسال شوند.این اندازه گیری ها اگر از مقداری بیشتر یا کمتر شدند خطا تشخیص داده شود و رله ای عمل کند.با این پروژه این کار قابل انجام است؟

  2. سلام ؛ همچنان هم پروژه قابل خرید هست ؟

  3. با سلام
    لطفا در مورد برنامه نویسی تحت وب برای ایجاد ارتباط دو طرفه توضیح بدید.
    په جوری میشه از سمت سرور به سیم کارت داده ارسال کرد؟
    آیا آی پی سیم کارت های ایرانسل و همرا ه اول از نوع استاتیک هست؟
    یا باید از websocket یا phpsocket استفاده نمود؟
    اگر امکان داره کمی راهنمایی کنید.

    • ایجاد ارتباط دو طرفه به این سادگی ها نیست و نیازمند مهارت شما در برنامه نویسی سمت وب و سمت میکروکنترلر می باشد .
      به دلیل انحصاری بودن ارتباط دو طرفه متاسفانه نمی توانم اطلاعات بیشتری را به شما بدهم . شما می توانید با خرید کتابخانه راه انداز، از مزیت راه اندازی بدون دغدغه ارتباط دو طرفه GPRS بهره مند شوید . به منظور اطلاع از قیمت کتابخانه راه انداز کامل بخش GPRS ماژول SIM900 می توانید از طریق بخش سفارش پروژه، مطلع گردید .

  4. سلام
    مهندس الان که هاستم ویندوزه باید این تنظیمات تو دستگاه انجام بشه یا asp باید تنظیم شه؟
    تنظیماتش سخته؟ شما نمونه کد دارین؟

    • نرم افزار تحت وبی که آماده شده، به زبان php هست و سرور شما هم باید لینوکس باشه ولی اگر سرورتون ویندوز باشه، می بایستی برنامه سمت وب با asp آماده بشه که این مورد جزء تخصص من نیست . یعنی یا شما باید هاست لینوکسی بگیرین یا اینکه برنامه سمت وب رو بدین یه برنامه نویس دیگه با asp براتون آماده کنه. در صورت برنامه نویسی با asp در سمت وب، بقیه قسمت ها (سخت افزار و برنامه سمت میکروکنترلر) هیچ تغییری نخواهند کرد.

  5. باسلام . من میخوام ارتباط میکرو و وب سایت کاملا دوطرفه باشه . یعنی هر موقع که میکرو تصمیم گرفت بتونه به سایت وصل شه و داده بفرسته و هر موقع هم که وب سایت تصمیم گفت بتونه به میکرو وصل شه و داده بفرسته . لطفا راهنمایی کنید

  6. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید مهندس که مزاحم می شم
    من یه هاست ویندوز تازه گرفتم می تونم از اون استفاده کنم یا باید هاست لینوکس بگیرم

    • مهندس باید هاستتون لینوکس باشه. چون برنامه تحت وب ما به زبان PHP هست تحت هاست لینوکس اجرا میشه البته میشه تحت ویندوز هم اجراش کرد ولی دردسرهایی رو داره و باعث به وجود اومدن یه سری مشکلاتی در اجرای برنامه های تحت ASP میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *