خانه / پروژه های تحقیقاتی / کنترل استپ موتور با LCD

کنترل استپ موتور با LCD

در این پروژه از میکروکنترلر ATMEGA16 به منظور کنترل استپ موتور استفاده شده است که کلیه پیغام ها بر روی یک نمایشگر کاراکتری نشان داده می شود .

استپ موتور نوعی از موتور است که بصورت پله پله حرکت می کند به اینصورت که به ازای هر درجه مشخص آن که در این موتور ۰٫۹ درجه است با ارسال یک پالس به اندازه ۰٫۹ درجه حرکت میکند و برای اینکه بتواند یک دور کامل بچرخد باید ۴۰۰ پالس به آن داده شود. استپ موتور ها یا موتورهای پله ای برای کارهای دقیق با حساسیت بالا استفاده می شوند . شما براحتی میتوانید موقعیت موتور خود را تعیین کنید و آن را به زاویه مشخصی هدایت کنید .

کنترل استپ موتور

همان طور که مشاهده می کنید توسط سه میکروسوئیچ تعریف شده روی برد میتوان دور موتور را به صورت مرحله به مرحله کنترل نمود که در این پروژه ۱۰ Level برای سرعت چرخش موتور در نظر گرفته شده است. همزمان با کنترل استپ موتور حالت حرکتی موتور بر روی LCD نشان داده می شود .

برنامه نویسی این پروژه به زبان C و تحت کامپایلر CodevisionAVR می باشد. در برنامه نویسی پروژه کنترل استپ موتور سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

در صورت درخواست میتوان هر تغییرات دلخواهی را بر روی پروژه کنترل استپ موتور حتی تحت طراحی جداگانه ای، اعمال نمود .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • خرید پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده به همراه سورس کامل = ۹،۲۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۱۵۰ میلی متر
عرض = ۱۰۰ میلی متر

ویژگی های این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 3.2 ( 2 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۲ نظر

  1. سلام، وقت بخیر، دانشجوی ترم آخر رشته برق- مخابرات هستم. تحقیق با موضوع «راه اندازی استپ موتور با میکرو» برای درس معماری کامپیوتر نیاز دارم…. تماس ۰۹۱۱۱۲۰****

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *