خانه / پروژه های کتابخانه ای / کتابخانه راه انداز سنسور دمای DS18B20

کتابخانه راه انداز سنسور دمای DS18B20

سنسور دمای DS18B20 یک سنسور دمای دیجیتال با دقت اندازه گیری ۰٫۵ درجه سانتی گراد است که می تواند دمای ۵۵- تا ۱۲۵+ درجه را اندازه بگیرد، پروتکل ارتباطی با این سنسور یک سیمه (۱Wire) است.

پروتکل ارتباطی ۱WIRE یکی از کارآمدترین پروتکل های استفاده شده در میکرو کنترلرها بوده که توسط شرکت Dallas طراحی شده است. بر عکس بقیه پروتکل ها، طول کابل استفاده شده در آن می تواند تا ۳۰ متر هم باشد. این پروتکل شبیه به پروتکل های شبکه طراحی شده است و قابلیت شناسایی سیستم های متصل به میکروکنترلر را دارد. سرعت شناسایی ۵۰ سیستم در ثانیه است. سیستم هایی که به این روش مجهز هستند دارای یک ID به طول ۸ بایت (۶۴ بیت) بوده که شناسه سیستم مورد نظر است و همین ID توسط میکروکنترلر باید در وحله ی اول برای پیدا کردن سیستم مورد نظر جستجو شود. سنسور دمای DS18B20 از این پروتکل به منظور اعلام میزان دما استفاده می کند .

سنسور دمای DS18B20 یک سنسور خیلی دقیق و عالی برای استفاده در پروژه هایی است که به دقت و اعتماد نیاز دارند، سنسور DS18B20 یک گزینه مناسب برای استفاده در پروژه هایی مانند تابلوهای صنعتی، جوجه کشی، گلخانه های کوچک، تنظیم دمای محیط و موارد مشابه می باشد.

سنسور دمای DS18B20از جمله امکانات این سنسور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- ارسال دیتا از طریق یک پین
۲- عدم نیاز به المان خارجی
۳- توانایی تغذیه شدن با خطوط داده
۴- دما به صورت یک مقدار دیجیتال ۹ بیتی خوانده می شود
۵- زمان تبدیل دما به یک عبارت دیجیتال ۲۰۰ میلی ثانیه است
۶- حداکثر زمان تبدیل و پاسخگویی ۷۵۰ میلی ثانیه در دقت ۱۲ بیت
۷- دارای قابلیت Multidrop که تشخیص دما را در کاربردهای مختلف ساده می کند
۸- خروجی به صورت دیجیتال و با دقت ۱۲ بیت نیز قابل دسترس است
۹- مجهز به حافظه EEPROM داخلی جهت تنظیمات هشدار دما

در محیط اینترنت برنامه های زیادی در رابطه با راه اندازی سنسور دمای DS18B20 وجود دارد ولی هیچ کدام از آنها بصورتی برنامه نویسی نشده اند که یک کاربر به راحتی بتواند به اطلاعات خروجی این سنسور دسترسی راحتی داشته باشد و از آن در پروژه خود استفاده نماید. ما کتابخانه بسیار کاملی را برای راه اندازی این سنسور به زبان C تحت کامپایلر قدرتمند Atmel Studio آماده کرده ایم که به ساده ترین صورت با پیوست کردن این کتابخانه به پروژه خود تنها با به بکار گیری چند تابع، می توانید از لذت راه اندازی بدون دغدغه این سنسور دمای DS18B20 کمال لذت را ببرید!

معماری کتابخانه راه انداز سنسور دمای DS18B20 را به نحوی در نظر گرفته ایم که به ساده ترین شکل ممکن، مبتدی ترین افراد هم بتوانند به راحتی از این سنسور دما در پروژه های خود استفاده نمایند.

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
کتابخانه راه انداز + فایل راهنما + شماتیک مدار + مشاوره تلفنی = ۳،۵۰۰،۰۰۰ ریال
این محصول صرفاً کتابخانه راه انداز بهمراه سورس یک نمونه پروژه آماده می باشد
365

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 2.74 ( 4 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۲ نظر

  1. کدویژن خودش یک کتابخونه عالی داره نیازی به این کتابخانه نیست

    • بله درسته. ولی تحت GCC هیچ کتابخانه آماده ی همراه کامپایلر، وجود ندارد. این محصول همون طور که توضیح داده شده، کتابخانه ای تحت کامپایلر Atmel Studio می باشد نه Codvision.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *