خانه / پروژه های تحقیقاتی / قطب نما با ماژول CMPS10
قطب نما با ماژول CMPS10

قطب نما با ماژول CMPS10

برد مونتاژ شده بدون ماژول = ۴،۸۰۰،۰۰۰ ریال
سورس پروژه = ۳،۲۰۰،۰۰۰ ریال (در صورت درخواست ماژول قیمت آن جداگانه محاسبه می شود جهت اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید)
سورس کتابخانه کامل راه انداز
342

در این پروژه از میکروکنترلر ATmega16 به همراه یک نمایشگر LCD و ماژول قطب نمای دیجیتال CMPS10 با رابط I2C استفاده شده است.

ماژول CPMS10 یک ماژول قطب نما می باشد که دارای یک مغناطیس سنج ۳ محوره، یک شتاب سنج ۳ محوره و یک پردازنده ۱۶Bit قدرتمند می باشد. این ماژول دارای امکانات بیشتری نسبت به مدلهای قبلی خود مانند CMPS03 بوده که شامل موارد زیر می باشد:
۱- اندازه گیری شتاب
۲- اندازه گیری میدان مغناطیسی
۳- به دست آوردن زاویه ی افقی و عمودی تا ۸۵ درجه
۴- قطب نما (به دست آوردن جهت های جغرافیایی شمال، جنوب، شرق، غرب )

این ماژول دارای ۲۲ ریجستر است که اطلاعات هر کدام از کاربردهایی که ذکر شد در این رجیستر ها قرار میگیرند .
با این ماژول می توان با سه پروتکل (PWM ,I2C,USART) اطلاعات داخل ماژول را استخراج کرد ویا به عبارتی دارای سه مد ارتباطی با مشخصات ذیل می باشد . در استفاده از این ماژول باید توجه کرد که هر گاه قطب ‌نما در نزدیکی اشیای آهنی یا فولادی و یا منابع الکتریکی قرار گرفته باشد، مقدار خروجی آن از قطب، مقداری منحرف می‌شود.

این ماژول می تواند کاربردهای وسیعی در حوزه جهت یابی داشته باشد از جمله می توان به استفاده در صنایع نظامی، مخابراتی و همچنین ساخات انواع ربات های مین یاب و امدادگر اشاره نمود.

ما برای ماژول CMPS10 یک کتابخانه راه انداز اختصاصی طراحی کرده ایم که شما می توانید با پیوست کردن این کتابخانه به هر برنامه ای، از توابع تعریف شده آن به منظور پیکربندی و دریافت داده های این ماژول استفاده نمایید .

برنامه نویسی این پروژه به زبان C تحت کامپایلرهای CodevisionAVR و Atmel Studio و همچنین به زبان Basic تحت کامپایلر Bascom AVR انجام شده است و بر اساس سفارش شما هر کدام قابل تحویل می باشد. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۱۰ نظر

  1. همه پروژه ها که پولی هستن!!!

  2. حسن حمید

    سلام.ایا این پروژه جهت اتومبیل مناسب است.و آیا در داخل تونل ها و زیرگزرها و پل های و جاده های که حفاظ ،(ساید گارد) فلزی دارنداین پروژه کار میکند. با تشکر

  3. سلام،من نیاز دارم زاویه یک بازو بسنجم و بتونم تعریف کنم که تو یه محدوده زاویه خروجی رله داشته باشم.مثلا بین زاویه ۱۰۰ تا ۱۷۰ درجه خروجی داشته باشم.آیا این محصول قابل استفاده است؟

  4. باسلام ، من میخواستم قطب نمای دیجیتال با سنسور HMC5883L طراحی کنم و بسازم که روی ال سی دی جهت گرافیکی نشون داده بشه . راهنمایی شما چیه ؟؟ لطفآ راهنمایی م کنین ؟؟

    • عملکرد ما در این مجموعه بصورت رایگان نمی باشد. شما می توانید در اینترنت جستجو کنید و فایل های کمکی برای راه اندازی این قطب نما را بیابید. به هر حال اگر تمایل داشتید می توانید کل پروژه خود را به ما سفارش دهید که در اینصورت از طریق سامانه ثبت سفارش پروژه اقدام کنید

      • حالا بنده خدا یه سوال کرد نگفت که پروژه رو مجانی بهش بدید

        • دوست عزیز، تعدادی زیادی از از کاربران تماس های مکرری برای گرفتن راهنمایی یا تحویل بخشی از سورس پروژه ها با ما می گیرند که البته تا جایی که مقدور باشه من خودم به شخصه راهنمایی هایی رو در اختیارشون قرار میدم ولی خوب همون طور که عنوان کردم عملکرد ما بصورت غیررایگان می باشد که البته تصمیماتی رو گرفتم که در آینده ای نزدیک تعدادی از پروژه ها رو بصورت رایگان ولی تحت پلتفرمی که بشه پشتیبانی مناسبی از اون ها انجام داد رو عرضه خواهم نمود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *