خانه / پروژه های تحقیقاتی / ماژول SRF08 و سنجش فاصله با آن

ماژول SRF08 و سنجش فاصله با آن

در پروژه سنجش فاصله با ماژول SRF08، از ماژول SRF08 آلتراسونیک به همراه کی پد ۴*۴، میکروکنترلر ATMEGA16 و یک LCD کاراکتری استفاده شده است.

هدف در این پروژه، اندازه گیری فاصله توسط ماژول SRF08 آلتراسونیک و نمایش میزان آن بر روی LCD می‌باشد. در این مدار یک سری منوهایی نیز تعبیه شده که می توان فاصله حداقل، آلارم فاصله، سنجش میزان نور محیط (با سنسور LDR ماژول)، تعریف آلارم برای هر میزان شدت نور، را تعیین نمود . کاربرد این مدار می تواند به منظور کنترل سطح مخازن با دقت ۳ سانتی متر تا ۶ متر باشد .

برنامه نویسی این پروژه به زبان C تحت کامپایلر CodeVision AVR و به زبان Basic تحت کامپایلر Bascom AVR آماده شده است که بر حسب انتخاب، قابل تحویل می باشد. در برنامه نویسی ماژول SRF08 سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد. این پروژه می تواند در پروژه هایی همچون: فاصله سنج صنعتی، سنجش سطح مخازن، سنجش فاصله در رباتیک و سنجش فاصله در پروژه های تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد .

همچنین برای ماژول SRF08 یک کتابخانه راه انداز اختصاصی نیز طراحی شده است که شما می توانید با پیوست کردن این کتابخانه به هر برنامه ای از توابع تعریف شده آن به منظور پیکربندی و دریافت داده های این ماژول استفاده کرد و شما می توانید کتابخانه SRF08 را به تنهایی تهیه نمائید که برای آگاهی از قیمت این کتابخانه راه‌انداز از طریق بخش سفارش پروژه با ما تماس بگیرید.

در صورت درخواست میتوان هر تغییرات دلخواهی را بر روی پروژه سنجش فاصله با ماژول SRF08 حتی تحت طراحی جداگانه ای، اعمال نمود .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • خرید پروژه
  • پشتیبانی
فقط سورس کامل پروژه = ۳،۹۰۰،۰۰۰ ریال
فقط مدار مونتاژ شده (بدون سورس) = ۷،۸۰۰،۰۰۰ ریال
مدار مونتاژ به همراه سورس کامل پروژه (با تخفیف) = ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال
(در صورت درخواست ماژول، قیمت آن جداگانه محاسبه می شود جهت اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید)
این محصول صرفاً سورس کتابخانه راه انداز می باشد

ویژگی های این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 1.98 ( 4 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۴ نظر

  1. سلام. حداکثر مسافتی رو که اندازه میگیره چند متره ؟ این ماژول مناسب استفاده در تخمین مخزن ذرت به ارتفاع ۶ متر هست یا خیر؟ من میخوام با استفاده از خروجی متراژی رو که اعلام میکنه حجم بار مخزن رو تخمین بزنم. تشکر

    • این ماژول نهایتا تا ۴ متر رو میتونه صحیح اندازه گیری بکنه. اما دقت کنید که در متراژ پایانی این ماژول جبهه موج ارسالی از سمت بخش فرستنده تا حدود زیادی دارای مخروطی بازتر می شود و این امر باعث میشه که نتوان انتهای مخزن را دیتکت نمود. در هر حال باید تست شود.

  2. صالحی فر

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگوار
    وقت بخیر
    دقت اندازه گیری ماژول فوق در چه حدی هست؟
    ماژولی برای اندازه گیری فاصله با دقت حدود نیم میلی متر (یا ماکزیمم یک میلی متر) احتیاج دارم.(رنج بازه اندازه گیری هم محدود است، در حدود 20 سانتی متر و حتی کمتر)
    لطفا راهنمایی نمایید که ماژول فوق بهتر است یا ماژول US-020 یا ماژولهای دیگر
    باتشکر

    • دقت اندازه گیری ماژول SRF08 به میزان 1 سانتی متر بوده و دقت ماژولی که معرفی نمودید یعنی US-020 نهایتا 0.3cm +1% می باشد. من ماژولی با دقت بیش از این سراغ ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *