خانه / پروژه های صنعتی / دماسنج چهار کانال با نمایشگر سون سگمنتی

دماسنج چهار کانال با نمایشگر سون سگمنتی

در پروژه دماسنج چهار کانال، از میکروکنترلر ATMEGA8A، چهار عدد سنسور دما LM35، چهار عدد سون سگمنت مالتی پلکسی چهار رقمی با درایو توسط شیفت رجیسترهای SN74HC595 استفاده شده است .

هدف اصلی در پروژه دماسنج چهار کانال، راه اندازی سنسورهای دما و نمایش خروجی هر سنسور به صورت مجزا می باشد حال آنکه درایو سون سگمنت های مالتی به روشی جالب توسط شیفت رجیستر ۵۹۵ می باشد. مزیت راه اندازی سون سگمنت های مالتی توسط شیفت رجیستر این است که تعداد پایه کمتری از میکروکنترلر اشغال می شود به طوری که در این پروژه دماسنج چهار کانال، فقط از ۷ بیت یک پورت ۸ بیتی استفاده شده است. در ادامه با تعریف چند میکروسوئیچ یک سری منوهایی تعریف شده است که توسط آن ها می توان هر تنظیمات دلخواهی همچون دمای بالا، دمای پایین، تاخیر در وصل رله، تاخیر در قطع رله، تعریف ضریب …. را به صورت مجزا برای هر کانال اعمال نمود. همچنین پروتکل ISP به منظور پروگرم کردن میکروکنترلر روی برد دماسنج چهار کانال لحاظ شده است.

 برنامه نویسی این پروژه به زبان C تحت کامپایلر WinAVR صورت گرفته است. در برنامه نویسی پروژه دماسنج چهار کانال، سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

در صورت درخواست میتوان هر تغییرات دلخواهی اعم از: تعداد یا نوع سنسورها، تغییر منوها، تعداد و سایز سون سگمنت ها، تغییر نمایشگر، اضافه کردن پروتکل های ارتباطی، … را بر روی پروژه دماسنج چهار کانال، حتی تحت طراحی جداگانه ای، اعمال نمود .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده = ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
سورس پروژه = ۸،۵۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۲۰۰ میلی متر
عرض = ۱۲۲ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 3 ( 1 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

دماسنج بی سیم با کنترل و مانیتورینگ توسط کامپیوتر

دماسنج بی سیم با کامپیوتر

در این پروژه توسط کامپیوتر دمای دو نقطه متمایز از هم، بصورت بی سیم اندازه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *