خانه / پروژه های کاربردی / کارتخوان RFID با رابط USB

کارتخوان RFID با رابط USB

در پروژه کارتخوان RFID با رابط USB، از میکروکنترلر ATMEGA8A به همراه ماژول کارتخوان RFID به شماره MFRC522 استفاده نموده ایم.

کارت های RFID امروزه در زندگی روزمره ما به وفور در دستگاه های مختلفی استفاده می گردند. دستگاه های حضور و غیاب، کارخانجات، انبارداری، مترو و در بسیاری از مواردی که نیاز می باشد هر فرد یک کارت شناسایی الکترونیکی داشته باشد از این ماژول ها استفاده می گردد. کارت ها (تگ ها) تشکیل شده اند از یک چیپ کوچک به همراه یک سیم پیچ که معمولاً درون یک محفظه پلاستیکی قرار میگیرند. این پلاستیک می تواند بصورت کارت، جا کلیدی، اسباب بازی، سکه ای یا هر شکل دیگری باشد. با نزدیکتر کردن تگ دستگاه کارتخوان، امواج مغناطیسی ماژول سیم پیچ تگ را قطع کرده و از این طریق کد مربوط به تگ خوانده می شود.

برنامه نویسان عزیز تحت کامپیوتر می توانند به جای استفاده از ماژول های معمولی RFID، از دستگاه کارتخوان RFID با رابط USB که ما طراحی نموده ایم، استفاده کنند چرا که در اینصورت علاوه بر اینکه از شخصی سازی های بسیار مناسبی که ما برای راحتی کار آنها در نظر گرفته ایم، بهره جویند، همچنین براحتی می توانند به واسطه در دسترس بودن سورس کامل این پروژه، تولید انبوه این کارتخوان را نیز در دست بگیرند.
شما می توانید با استفاده از دستگاه کارتخوان RFID با رابط USB، سخت افزاری کاملاً انحصاری را داشته باشید و همانند نرم افزار تحت کامپیوتری که طراحی می کنید، سخت افزار خود را داشته باشید که بصورت مستقیم به رایانه متصل می شود و کلیه عملیات مربوطه به کارت های RFID اعم از خواندن و نوشتن را بدون کوچکترین دخالت در فرآیند سخت افزاری در محیط برنامه نویسی در اختیارتان قرار می دهد. فرکانس کاری کارت های این دستگاه کارتخوان RFID با رابط USB، به میزان ۱۳٫۵۶ مگاهرتز بوده و فقط قادر به شناسایی این نوع از کارت ها می باشد.

ویژگی ها بارز دستگاه کارتخوان RFID با رابط USB عبارتند از:

۱- ارائه رایگان درایور و راهنمای کامل نحوه راه اندازی و استفاده
۲- وجود یک بازر برای اطلاع رسانی از خواندن صحیح تگ و عملیات های صورت گرفته
۳- قابلیت اتصال به محیط برنامه نویسی تحت کامپیوتر شما بدون هیچ گونه دغدغه ای
۴- ارسال پیغام های کاملا هوشمند به کامپیوتر جهت تعامل دو طرفه با کامپیوتر
۵- فاصله موثر ۲ الی ۶ سانتی متر برای خواندن و نوشتن اطلاعات
۶- طراحی تحت سخت افزاری پایدار و صنعتی
۷- ارائه تضمین در مورد عملکرد بدون نقص دستگاه در حالت دائم کار

در این پروژه هدف اصلی طراحی دستگاهی کارآمد به منظور پیاده سازی کارتخوان RFID با قابلیت اتصال به کامپیوتر می باشد تا برنامه نویسان تحت کامپیوتر بتوانند صرفا با ارسال یک سری Command هایی که ما تعریف کرده ایم عملیات خواندن و نوشتن در کارت های RFID را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهند. همچنین در فرآیند آماده سازی پروژه کارتخوان RFID با رابط USB از کتابخانه ماژول MFRC522 که یکی از محصولات و ساخته های خودمان می باشد، استفاده نموده ایم

برنامه نویسی دستگاه کارتخوان RFID با رابط USB، به زبان C تحت کامپایلر قدرتمند Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد. در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در پروژه کارتخوان RFID با رابط USB، اعمال نماییم یا حتی این پروژه را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده = ۹،۵۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل پروژه = ۱۹،۵۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۱۱۰ میلی متر
عرض = ۱۰۰ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 3.78 ( 2 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

کتابخانه راه انداز ماژول RC522

کتابخانه راه انداز ماژول MFRC522

ماژول های RFID به منظور خواندن و نوشتن کارت های مغناطیسی مورد استفاده قرار میگیرند. …

۶ نظر

  1. سلام آیا با ماژول PN532 کار می کنه؟
    اگر به ایمیلم جواب بدین ممنون می شم
    با تشکر

  2. سعیدبیگی

    سلام میشه برای این کارتخوان با سی شارپ کد نوشت و تبدیلش کرد به آردیونیو

    • منظورتون رو متوجه نشدم. لطفا بیشتر توضیح بدید

      • یعنی بتونیم براش ی کاربرد مثله دستگاه حضور وغیاب بزاریم وبا نرم افزار کنترل کنیم اطلاعاتش رو وبا کامپیوتر براش شارژ کارت بزاریم یا حضور وغیاب رر اطلاعاتش رو ببینیم در نرم افزار و سوال دوم میشه این مدل رو تو آردیونو بیاد کرد؟

        • بله مشکلی نداره و می تونید توسط یه نرم افزار تحت کامپیوتر با برد ارتباط بگیرید. ما برای این منظور دستورات کاملی رو آماده کردیم. اما امکان پیاده سازی این پروژه تحت آردوئینو توسط ما، امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *