خانه / پروژه های مخابراتی / مینی اسیلوسکوپ دیجیتالی وایرلس
مینی اسیلوسکوپ دیجیتالی وایرلس با ماژول NRF24L01

مینی اسیلوسکوپ دیجیتالی وایرلس

برد مونتاژ شده فرستنده و گیرنده = ۱۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل = ۷،۵۰۰،۰۰۰ ریال
فرستنده: طول = ۷۲ میلی متر | عرض = ۷۰ میلی متر
گیرنده: طول = ۷۰ میلی متر | عرض = ۶۷ میلی متر
334

در این پروژه از ماژول پیشرفته وایرلس به نام +NRF24L01 به منظور ارسال دیتا به کامپیوتر در مسافت کوتاه استفاده شده است .
شیوه کار این پروژه به اینصورت می باشد که در برد فرستنده به کمک میکروکنترلر ATMEGA16 از یک سیگنال آنالوگ شناور در ۵ حالت بصورت تفاضلی نمونه برداری شده و پس از آن دیتای دیجیتالی که حجم نسبتا قابل توجهی را دارد توسط این ماژول با مدولاسیون پیشرفته GFSK بصورت بیسیم ارسال می شود. در سمت دیگر برد گیرنده به کمک ماژول دوم +NRF24L01 سیگنال را دریافت و با دمدولاسیون GFSK دیتای دیجیتالی را از طریق رابط  SPI تحویل میکروکنترلر ATMEGA8 میدهد. در ادامه دیتای دریافتی بدون هیچگونه وقفه ای توسط رابط RS232 به پورت COM کامپیوتر ارسال می شود که در سمت کامپیوتر یک نرم افزار اختصاصی دیتای دریافتی را بصورت نموداری (شبیه صفحه اسیلوسکوپ) نشان می دهد، به بیان ساده تر در این پروژه هدف اصلی ساخت یک مینی اسیلوسکوپ وایرلس می باشد.

شما می توانید توضیحات تکمیلی تر درباره ماژول +NRF24L01 و نوع تقویت شده آن یعنی NRF24L01P را در این قسمت مشاهده نمایید.

مدارات طراحی شده بدین منظور که شامل برد فرستنده با میکروی ATMEGA16 نوع SMD در PCB دو لایه که وظیفه نمونه برداری از سیگنال ورودی و ارسال آن را بر عهده دارد به همراه برد گیرنده با میکروی ATMEGA8 در PCB تک لایه که وظیفه دریافت اطلاعات و ارسال از طریق رابط RS232 به کامپیوتر را بر عهده دارد، بصورت زیر می باشند :

برنامه نویسی این پروژه به زبان C تحت کاپایلر WinAVR صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

نمودار اسیلوسکوپ وایرلسدر صورت درخواست میتوان هر تغییرات دلخواهی را روی این پروژه حتی تحت طراحی جداگانه ای، اعمال نمود .

لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

اندازه گیری و ارسال بی سیم میزان ولتاژ و جریان AC

اندازه گیری ولتاژ و جریان متناوب و ارسال بی سیم مقادیر

در این پروژه هدف اصلی اندازه گیری ولتاژ و جریان متناوب یک بار الکتریکی و …

۸ نظر

  1. فرشاد کامیاب

    جناب علیزاده سلام و خسته نباشید
    لطف میفرمایید پهنای باند و ماکزیمم ولتاژ این اسکوپ را بعلام بفرمایید
    و چنانچه قابلیت ارتقا دارد، تا چه میزان؟
    تشکر

    • این محصول برای استفاده دانشجویی طراحی گردیده است. نهایتا برای باند فرکانسی تا ۲۰ کیلوهرتز می تواند کارایی داشته باشد و دامنه ولتاژی بین ۴٫۵ الی ۵ ولت.

  2. سلام میشه از این برد برای راه اندازی سنسور flc100 مگنومتر و ارسال داده هابه کامپیوتر استفاده کرد ؟ ممنون

  3. سلام.میشه در مورد انتقال اطلاعات به fpga با پروتکل spi توضیح بدین؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *