خانه / پروژه های کاربردی / سیگنال ژنراتور مربعی بسیار دقیق

سیگنال ژنراتور مربعی بسیار دقیق

در پروژه سیگنال ژنراتور مربعی، از میکروکنترلر ATMEGA8A به عنوان پردازنده اصلی استفاده شده است .

هدف در پروژه سیگنال ژنراتور مربعی، طراحی یک فانکشن ژنراتور مربعی بسیار دقیق در چهار وضعیت فرکانسی می باشد به طوریکه با فعال شدن هر یک ورودی ها، یکی از فرکانس ها در خروجی ظاهر می گردد .

به دلیل میزان Duty Cycle دقیقا ۵۰%، برای تولید خروجی فرکانسی از Fast PWM تایمر کانتر یکم استفاده شده است .
همچنین در سیگنال ژنراتور مربعی می بایست دامنه سیگنال تولیدی ۱۲ ولت می بود که بدین منظور از یک درایور به شماره L293D استفاده شده که دامنه و جریان سیگنال را تقویت می کند .

برنامه پروژه سیگنال ژنراتور مربعی بسیار دقیق، به زبان C تحت کامپایلر قدرتمند Atmel Studio نوشته شده است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشند .

عنایت داشته باشید که پروژه سیگنال ژنراتور مربعی، نمی تواند در پروژه های مرتبط با انواع فلزیاب ها، کاربردی داشته باشد بلکه عملکرد این پروژه فقط برای مقاصد تحقیقاتی و دانشگاهی در نظر گرفته شده است. مجموعه ما تحت هیچ شرایطی در این زمینه فعالیتی نداشته و نخواهد داشت که البته این موضوع به وضوح در قوانین موضوعه ما مطرح شده است. پس لطفاً تقاضای همکاری در این زمینه را مطرح ننمائید .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده = ۳،۵۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل پروژه = ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۶۷ میلی متر
عرض = ۵۳ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 2.13 ( 2 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۲۸ نظر

  1. سلام
    صحبت از فلزیابتون ظاهرا جنبه تبلیغات داشت!

  2. سلام تشکر بابت جمع آوری مطالب زیباتون

  3. با سلام
    جناب آقای دکتر این سیگنال ژنراتور نمایشگر سیگنال هم دارد ؟ دقت فرکانس آن چقدر است و چقدر می تواند باشد ؟ ممنون

  4. سلام.سیگنال ژنراتوری طراحی کنید که سیگنال .۵۰۰۰-۸۰۲،۰۰۰-۱۸۰۰۰-۱۱۷۰۰-۱۱۳۰۰-۷۰۰ تولید کنه دارای ترانس تقویتی برای تولید سیگنال. هزینش چقدر میشه. مرسی

    • پروژه شما توسط ما قابل انجام نمی باشد. لطفا به همکارانی که الکترونیک آنالوگ در زمینه تخصصی تولید سیگنال، کار می کنند مراجعه نمائید

  5. سلام‌‌‌‌‌ اقای دکتر خوبین من‌ نیاز به سیگنال ژنراتوری دارم که بتونم فرکانس های ۳ الی ۱۸ هرتز با دقت عالی تولید کنم یکی از فرکانس های مورد نیازم فرکانس شومان یا بهتر بگم فرکانس ۷٫۸۳هرتز هستش و دیگر اینکه هر فرکانسی بین ۳ تا ۱۸ هرتز بتونم ایحاد کنم مثلا فرکانس ۹٫۸هرتز و امثالهم ممنون میشم زودتر جواب بدین

  6. خسرو سلامی

    سلام این مدار با ولوم هم قابل تنظیم هست؟

  7. سلام
    من به یک پالس ژنراتور ی نیاز دارم که فرکانس آن از یک پالس در ثانیه الی ۵۰ پالس قابل تغییر بوده ودارای دو خروجی به صورت فلیپ فلاپ باشد
    آیا چنین مداری آماده وچود دارد یا باید دستی ساخت

  8. جناب مهندس میشه به صورت پرتابل از این فانکشن استفاده کرد؟مصرف باطریش چقدره حدوداًً

    • جریان مصرفی این مدار در حالتی که به خروجیش هیچ باری متصل نباشه حدود ۱۰ میلی آمپر می باشد ولی وقتی باری به خروجی متصل بشه نهایتا تا ۷۰۰ میلی آمپر جریان مصرف خواهد نمود. با استفاده از یک باتری مناسب، این مدار می تواند بصورت پرتابل نیز کار نماید.

  9. تغذیه این مدار ۱۲ ولت ۱ آمپر DC است؟
    آیا استفاده از یک آداپتور ارزان قیمت در خروجی این مدار خللی ایجاد نمی نماید؟( یا نیاز به ملزومات خاصی به لحاظ خصوصیات ورودی دارد؟ بطور مثال استفاده از رکتیفایر آزمایشگاهی) با توجه به استفاده شما از کلمه بسیار دقیق در عنوان پروژه این حساسیت رو مورد سوال قرار دادم. متشکرم

    • بله، ۱۲ ولت DC درحد ۱ آمپر کفایت می کند که البته برای گرفتن یک آمپر واقعی شما می بایست حداقل یک آداپتور ۲ آمپر متصل نمائید. در این مدار از روش دیجتال برای تولید سیگنال استفاده شده و تغییرات اندک در ورودی تاثیری در خروجی نخواهد داشت. ضمناً همان طور که اشاره شده خروجی این مدار بسیار دقیق است و با اسیلوسکوپ کالیبره شده و تحویل این پروژه با عملکرد تضمین شده می باشد.

  10. باسلام. تغذیه این مدار به چه صورتی است؟
    و اینکه جریان ماکزیمم خروجی ان چقدر است؟متشکرم

    • تغذیه این مدار ۱۲ ولت حداقل یک آمپر می باشد. در خروجی حداکثر جریانی که می تواند تحویل دهد ۶۰۰ میلی آمپر است که البته اگر جریان بیشتری را بخواهید بایستی درایور تغییر یابد

  11. سلام تا چه فرکانسی تولید میکنه؟

    • این سیگنال ژنراتور به نحوی طراحی شده است که بتواند ۴ فرکانس خاص (طبق سفارش) در محدوده ۵۰۰ هرتز الی ۱۳ کیلوهرتز را تولید نماید.

  12. سلام
    ببخشید این مدار رو میشه به یه ال سی دی ۱۶*۲ وصل کرد برای مشاهده و تنظیم موج خروجی؟

  13. ابراهیمی

    با سلام و احترام
    آقای علیزاده ..امکان ساخت سیگنال ژنراتوری وجود داره که ما فرکانس رو که تنظیم کردیم ،همزمان دو خروجی داشته باشیم به طوری که به صورت هم زمان یکی از خروجی ها موج مربعی باشه و خروجی بعدی سینوسی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *