خانه / پروژه های تحقیقاتی / سیستم اعلام حریق آدرس پذیر با SMS

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر با SMS

در پروژه سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، از میکروکنترلر ATMEGA16A به همراه نمایشگر کارکتری ۱۶*۲، کی پد ۴*۴ و ماژول SIM900 استفاده شده است .

وجود آدرس اختصاصی در سیستم سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، موجب گردیده تا در صورت بروز خطا و یا اعلام حریق توسط هر یک از سنسورهای ورودی، محل دقیق آن به سرعت قابل شناسایی باشد که در سیستم های کانونشنال به طور کلی میسر نبود. همچنین با توجه به وجود سیگنالهای دیجیتال بین دتکتورها و پانل، امکان تنظیم مد کارکرد دتکتور (در دتکتورهای حرارتی و دودی حرارتی) و امکان دسترسی به اطلاعات دقیق مورد اندازه گیری از قبیل دود و حرارت، برای کاربران میسر می باشد .

در این پروژه سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، اعلان وضعیت خطر از طریق پروتکل SMS می باشد. عملکرد مدار به اینصورت می باشد که اگر دمای محیط به یک دمای مشخصی که توسط کی پد قابل تغییر می باشد برسد یا آشکار ساز دود تشخیص دود در محل را بدهد، در اینصورت پیامکی حاوی: محتوای اعلان خطر، محل قرارگیری دستگاه به همراه دمای فعلی محیط به ۵ شماره تلفن همراه که از قبل توسط کی پد وارد سیستم شده است ارسال می گردد. همچنین شما می توانید با ارسال SMS به سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، از آخرین دمای محیط بصورت پیامکی نیز مطلع گردید .

بر روی پروژه سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، یک رابط کاربری مناسبی پیاده سازی شده است به نحوی که کاربر بتواند براحتی وارد منوهای آن شده و نسبت به تغییر دمای ماکسیمم و شماره تلفن ها اقدام نماید .همچنین در این پروژه از خود ماژول SIM900 بصورت مستقیم (خام) روی مدار استفاده شده و هیچگونه هدربردی برای این منظور در نظر گرفته نشده است، چرا که بخش بسیار حساس به نویز GSM و مدار تغذیه SIM900 بطور کاملاً دقیق و حساب شده روی خود مدار سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، طراحی شده اند .

برنامه نویسی پروژه سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به زبان C تحت کاپایلر قدرتمند Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

عنایت داشته باشید که در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر با SMS، اعمال نماییم یا حتی این پروژه را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده = ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل پروژه = ۲۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۲۰۰ میلی متر
عرض = ۱۰۰ میلی متر
353

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 3.9 ( 4 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

کنترل از راه دور صنعتی با پیامک

کنترل از راه دور صنعتی با پیامک

در پروژه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، از میکروکنترلر ATMEGA8A به همراه ماژول …

۲ نظر

  1. سلام
    سنسور های دود همان سنسورهای ۲۴ ولت موجود در بازار هست یا اینکه طراحی شده خودتان ؟

    • مدنظر در این پروژه، سنسورهای آماده موجود در بازار می باشد.
      البته اگر سفارش طراحی داشته باشیم مشکلی نیست و می توانیم طراحی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *