خانه / پروژه های تحقیقاتی / دماسنج محیط بهمراه ارسال اطلاعات به سرور

دماسنج محیط بهمراه ارسال اطلاعات به سرور

در این پروژه از میکروکنترلر ATMEGA64A به همراه ماژول SIM900 و سنسور دمای LM35 جهت ارسال اطلاعات به سرور استفاده شده است .

هدف اصلی از طراحی پروژه دماسنج محیط بهمراه ارسال اطلاعات به سرور، سنجش میزان دمای محیط و دریافت سایر اطلاعات محیطی توسط پروتکل USART یا I2C از یک دستگاه جانبی دیگر، و ارسال اطلاعات به سرور می باشد .

ارسال اطلاعات به سرور توسط ماژول SIM900 با پروتکل GPRS صورت می پذیرد و ارتباط برقرار شده با سرور بصورت دوطرفه می باشد به عبارت دیگر این مدار می تواند در حالی که اطلاعات را ارسال می کند، فرامین لازم را بصورت رشته دریافت کرده و توسط یکی از پروتکل های سریال تحویل دستگاه جانبی نماید .
طراحی این پروژه به نحوی صورت گرفته شده است که کاربری آن در محیط های صنعتی می باشد و در مقابل هر گونه نویز محیط تا حدود زیادی ایمن شده است .
ما در این پروژه قابلیت ارسال SMS را نیز به آن اضافه نموده ایم تا در صورتی که دمای محیط از یک حدی بالاتر رفت به یک یا چند شماره پیامک هشدار، ارسال شود. همچنین نوع کاربری این پروژه باعث شد که این پروژه متشکل از دو مدار دقیقا هم شکل و هم برنامه باشد که هر کدام از بردها دارای مک آدرسی منحصر به فرد خود می باشند که توسط یک عدد جامپر این مک آدرس برای هر کدام از بردها، متمایز می گردد .

برنامه نویسی پروژه دماسنج محیط بهمراه ارسال اطلاعات به سرور، به زبان C تحت کاپایلر قدرتمند Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

عنایت داشته باشید که در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در دماسنج محیط بهمراه ارسال اطلاعات به سرور، پروژه اعمال نماییم یا حتی این پروژه را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
هزینه هر برد مونتاژ شده = ۹،۷۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل پروژه = ۱۸،۵۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۱۰۰ میلی متر
عرض = ۱۰۰ میلی متر
355

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پک راه انداز
قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 3.9 ( 1 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

دماسنج آنلاین با GPRS

دماسنج آنلاین با GPRS

در پروژه دماسنج آنلاین از ماژول SIM900 به همراه میکروکنترلر ATMEGA8A و یک عدد سیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *