خانه / پروژه های صنعتی / ارسال اطلاعات به سایت اینترنتی
ارسال اطلاعات سریال به سایت اینترنتی

ارسال اطلاعات به سایت اینترنتی

برد مونتاژ شده = ۸،۷۰۰،۰۰۰ ریال
سورس کامل پروژه = ۱۸،۵۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۱۵۰ میلی متر
عرض = ۹۵ میلی متر
348

در این پروژه از میکروکنترلر ATMEGA64 به همراه ماژول SIM900 و نمایشگر کاراکتری نوع ۱۶*۲ به همراه آی سی ساعت و تقویم DS1307 استفاده شده است .

هدف در این پروژه دریافت اطلاعات بصورت سریال و ارسال دیتا به یک سایت اینترنتی به همراه تاریخ و ساعت دریافت دیتا می باشد . بطوریکه به محض دریافت اطلاعات از ورودی، ساعت و تاریخ از آی سی ساعت DS1307 واکشی شده و با دیتای خام دریافتی ترکیب و تحت قالبی استاندارد، تحویل برنامه تحت وب می شود .

وظیفه برقراری ارتباط با سایت اینترنتی را ماژول SIM900 با پروتکل GPRS ایفا می کند به نحوی که اطلاعات آماده شده را به سایت اینترنتی ارسال کرده و بعد از اخذ تایید ارسال از برنامه تحت وب، به ارتباط خاتمه داده و منتظر ارتباط بعدی می ماند .

در راه اندازی آی سی DS1307 یک رابط کاربری با چند میکروسوئیچ پیاده سازی شده است که کاربر سیستم بتواند میزان دقیق ساعت و تقویم را برای یک بار تنظیم نماید . لازم به ذکر است که به دلیل تعبیه باتری بک آپ، ساعت و تقویم تنظیمی حتی با قطع تغذیه نیز Reset نمی شود و پشت صحنه به کار خود ادامه میدهد .

این پروژه به عنوان یک پروژه کاملا صنعتی تلقی می شود بطوریکه کاربری آن از همان ابتدای طراحی به منظور استفاده در محیط های صنعتی در نظر گرفته شده است .

برنامه نویسی این پروژه به زبان C تحت کاپایلر Atmel Studio صورت گرفته است. در برنامه نویسی این پروژه سعی شده تا برنامه آن به نحوی آماده شود که علاوه بر بهینه بودن، از ساختار منطقی و منظمی تبعیت نماید و بدین منظور بیشتر کدها در قالب توابع فرعی و یک سری کتابخانه های اختصاصی همراه با کامنت داخل کدها، می باشد .

عنایت داشته باشید که در صورت درخواست، ما میتوانیم هر نوع تغییراتی را در این پروژه اعمال نماییم یا حتی این پروژه را بصورت ترکیبی با پروژه های دیگر به کار گیریم .

لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

پروژه مشابه

کنترل از راه دور صنعتی با پیامک

کنترل از راه دور صنعتی با پیامک

در پروژه کنترل از راه دور صنعتی با پیامک، از میکروکنترلر ATMEGA8A به همراه ماژول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *