خانه / پروژه های تحقیقاتی / مولتی سیگنال ژنراتور با ۵۵۵

مولتی سیگنال ژنراتور با ۵۵۵

در پروژه سیگنال ژنراتور با ۵۵۵، از آی سی معروف NE555 به همراه یک OP-AMP به منظور تولید موجهای مربعی، سینوسی و دندان اره ای تحت فرکانس های متغییر استفاده شده است .

آی سی NE555 تراشه ای است که استفاده های گوناگونی در مدارات تایمر، نوسانگر و انواع مولتی ویبراتورها دارد. طراحی پروژه سیگنال ژنراتور با ۵۵۵، به نحوی انجام گرفته است که شما می توانید بدون نیاز به میکروکنترلر و برنامه نویسی، سیگنال های مربعی سینوسی و دندان اره ای را تحت فرکانس های متغییر ۷۰۰ هرتز الی ۷ کیلوهرتز به صورت کاملا دقیق تولید نمائید .

تراشه زمان سنج NE555 تراشه ای است که استفاده‌های گوناگونی در مدارات اسیلاتور، تولید پالس دارد. NE555 می‌تواند به عنوان تاخیر زمانی در یک مدار تایمر و همچنین به عنوان یک مدار نوسانگر یا به‌عنوان یکی از اجزا در مدار الاکلنگی استفاده گردد. این تراشه در سال ۱۹۷۱ توسط هنس کمزیند در کمپانی Sygnetics، ساخته شد. ۵۵۵ همچنان استفاده وسیعی به خاطر استفاده آسان و قیمت پایین آن دارد. امروزه توسط شرکت‌های بسیاری در پکیج های متفاوت ساخته می‌شود. در سال ۲۰۰۳ میلادی پیش‌بینی شد که ۱ میلیارد از این آی سی تولید شده است .

پروژه سیگنال ژنراتور با ۵۵۵ در ابعاد بسیار کوچک طراحی شده و به منظور جاسازی در قالب مشکلی نخواهد داشت. این مدار مناسب برای پروژه های کاربردی و تحقیقاتی می باشد .

 

  • قیمت
  • ابعاد
  • کد پروژه
  • سفارش پروژه
  • پشتیبانی
برد مونتاژ شده = ۳،۹۰۰،۰۰۰ ریال
سورس پروژه شامل PCB و شماتیک = ۲،۹۰۰،۰۰۰ ریال
طول = ۵۰ میلی متر
عرض = ۳۰ میلی متر

ویژگی های بارز این محصول

قابلیت استفاده بصورت پرتابل
امکان بروزرسانی این محصول
پیشتیبانی این محصول
هماهنگی PCB با قاب
طراحی صنعتی پروژه
امکان تولید انبوه پروژه
کیفیت برنامه نویسی
امکان اعمال تغییرات
تحویل سورس کامل
کاربردی بودن پروژه

مجموع

ویژگی هایی که ما به این محصول نسبت می دهیم

امتیاز کاربران: 1.88 ( 5 رای)
لینک کوتاه:

درباره افشین علیزاده

مرا به عنوان یک علاقه‌مند به رشته های برق و کامپیوتر بشناسید‌. بدیهی است در دنیایی زندگی می‌کنم که از دریای بی‌کران علایقم‌، فقط قطراتی اندک نصیبم می‌شود. معتقدم مهندسی یعنی «خلاقیت»‌ در کار بردن علوم و فنون به منظور طراحی و یا توسعه ساختارها، و همواره سعی کرده ام تا در این مسیر دشوار قدم هایی هر چند کوچک بردارم. به لحاظ تحصیلی نیز هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصی (Ph.D) مهندسی برق قدرت گرایش الکترونیک قدرت، در تهران می باشم.

۲۷ نظر

  1. ببخشید یادم رفت که بگم رمپ منفی داشته باشد

  2. سلام
    این‌مدار با باطری چند ولت میشه راه اندازی کرد درصورت کارکردن سفارش ۵ عدد تا تحویل چند روز طول میکشه البته واسه شهرستان

  3. سلام جناب مهندس
    یک مدار ژنراتور سیکنال در محدوده ۴۰۰۰هرتز تا ۲۰هزار هرتز مورد نیاز هست
    لطفا راهنمائی فرمائید
    سپاس

    • بهتر است شما از همکارانی که بیشتر آنالوگ کار می کنن راهنمایی بگیرید. طراحی های ما بیشتر در حوزه دیجیتال هست که البته این پروژه جزء موارد نادری هست که با مدارات آنالوگ کار می کنیم.

  4. سیگنال پارک

    این مدار ایا نیاز به ترانس هم دارد ؟؟؟

    • اگر منظور شما تغذیه این مدار است، باید عرض کنم که لزوما نیازی به ترانس نیست و با باتری و منبع تغذیه سوییچینگ نیز میتواند آن راه اندازی نمایید

  5. یوسف فرازنده

    با عرض سلام و ارادت. جناب آقای دکتر علیزاده،برای یک پروژه نیاز به راه اندازی یک الکترو موتور ۱ اسب ۲۲۰ ولت دارم،منبع تغذیه باطری ۱۲ ولت ۵۰ آمپر است،که یک اینورتر ۲۰۰۰ وات تهیه کردم،ولی موج آن مربعی است،میگویند بایستی موج آن سینوسی باشد، در بازار قیمت اینورتر سینوسی بسیار بالاست،آیا مبدلی هست که موج مربعی ما را به سینوسی تبدیل کند،و یا نقشه و مداری و یا کیتی ،در این رابطه سراغ دارید، قبلا از عنایات و توجهتان سپاسگزارم و قدر دانی مینمایم، یوسف فرازنده، ****۰۹۳۵۵۶۰

  6. سلام
    کاش میشد توضیحات اولیه که مثلا منبع تغذیه چند ولت بهش متصل هست چه سیگنال خروجی با چه رنج فرکانسی توان داره تولید بکنه.
    ممنون میشم

    • ورودی تغذیه این مدار ۵ الی ۹ ولت می باشد. نوع سیگنال خروجی و رنج فرکانسی در توضیحات آمده است. توان خروجی این مدار بسیار کم بوده و صرفا برای مصارف آزمایشگاهی کاربرد دارد مگر اینکه برای آن یک تقویت کننده مستقلی طراحی نمائید.

  7. سلام چه خوب بود میتونستم از طریق تلگرام از شما استفاده کنم

    موقعیت سمنان

  8. با سلام .چه امواجی تولید کنیم که اگر کسی با شنود بی سیم که از طریق امواج رادیویی کار میکندکه با فرستادن امواج وبازخورد امواج استراغ سمغ مکند مانع از اینکار شد. یا به نوعی پارازیت تولید کرد وبا برخورد با امواجی که برای شنود استفاده مشود مانع از این کار شد ممنون شما خواهم بود اگر راهنمایی کنید.

  9. موج سینوسی خروجی دارای چه دامنه ای میباشد و ایا قابل تغییر میباشد

  10. با سلام ایا این ماژول برای راه اندازی براشلس هم کاربرد دارد؟

    • برای راه اندازی براشلس شما نیاز به اسپیدکنترلر دارید . برای هر اسپیدکنترلر یک خط PWM نیاز است و برای تولید پالس PWM هم می بایست از میکروکنترلر استفاده بشه چون شما توسط این مدار، کنترلی بر روی پهنای پالس نخواهید داشت در این پروژه فقط مولفه فرکانس سیگنال قابل تنظیم می باشد .

  11. سلام ایا این کیت را برای اینورتر ۱۲ به ۲۲۰ میتوان استفاده کرد؟

    • بله قابل استفاده است. این مدار می تواند به عنوان نوسان ساز در اینورتور جهت عمل کلیدزنی یا سوئیچینگ ماسفت، ایفای نقش نماید

  12. علی قائدی

    با سلام. لطفا بفرمایید ایا امکان ایجاد تغییراتی در پروژه جهت ایجاد فرکانس کمتر (۵۰هرتز) وجود دارد؟

  13. آیا سیگنال ژنراتوری که با ۵۵۵ طراحی کرده اید، می تواند ولوم کنترل هم داشته باشد؟

    • بله این امکان وجود دارد. شما می توانید در این پروژ بجای مولتی ترن از ولوم استفاده کنید ولی دقت مولتی ترن بسیار بیشتر از ولوم می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *